Import bazy klientów do Sugestera

Utworzono: 2015-07-17
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-30
Liczba odwiedzin posta: 7354

W Sugesterze istnieje możliwość importu bazy klientów. Obsługiwane formaty plików importu to XLS i CSV.

Importowane pliki nie powinny mieć więcej niż 5 000 rekordów.

 


Aby zaimportować bazę klientów należy:

1. Wejść w Ustawienia -> Importy/Eksporty -> Nowy import -> Importuj klientów
 

Niebieski przycisk do importu



2. Kliknąć opcję "Wybierz/upuść tutaj plik", by pobrać plik z bazą klientów z komputera. 
 

Jeżeli Sugester nie przyjmuje pliku i zwraca błąd, polecamy artykuł Jak przygotować plik z danymi klientów, aby poprawnie zaimportować go do Sugestera

 

WAŻNE! Jeśli z importowanej listy chcemy w kolejnym kroku utworzyć listę adresową do wysyłki mailingu, należy pamiętać, że importowany plik musi OBOWIĄZKOWO zawierać 2 kolumny - NAZWĘ KLIENTA oraz ADRES EMAIL. Wynika to z tego, że w Sugesterze tagi można dodawać jedynie do klientów, a nie do kontaktów. 



Załączony plik z danymi przy imporcie klientów

Po wybraniu pliku, można ustawić dodatkowe dane opisujące klientów. Wybrane właściwości zostaną dodane do importowanych rekordów. Obecnie można ustawić w tym miejscu:

- status jaki zostanie dodany do wszystkich rekordów podczas importu
- tag, jaki zostanie dodany do wszystkich rekordów podczas importu
- kategorię, jw
- dział
- osobę odpowiedzialną.

w tym miejscu można też ustawić strategię duplikatów.


3. Kliknąć niebieski przycisk na dole strony "Dalej"

Wskazany przycisk dalej w imporcie klientów



4. Poczekać aż system pobierze dane do zaimportowania

Zrzut ekranu 2018 01 05 o 11


5. Kliknąć "Zamknij" kiedy zobaczymy status: gotowe

Okienko z informacją o pobraniu danych z pliku do zaimportowania


6. Przy aktualnym imporcie kliknąć przycisk "Przejrzyj dane i importuj"

Przycisk do przejrzenia danych pobranych z pliku i importu


7. Każdej wyświetlonej kolumnie przypisać nagłówek odpowiadający treści kolumny (np. jeśli w kolumnie znajdują się adresy email wybieramy nagłówek "Email" itd). 
Można zaznaczyć checkbox "Plik posiada nagłówki", żeby system automatycznie przypasował nagłówki do treści w kolumnach, natomiast rekomendujemy i tak weryfikację czy nagłówki zostały odpowiednio przypisane. Jeśli nie chcemy importować jakiejś kolumny, w nagłówku należy wybrać pozycję "Pomiń".

Kolumny i nagłówki pliku do importu


Ważne! Jeśli w załadowanym pliku znajdują się kolumny, które nie mają odpowiedników w postaci pól na karcie klienta, należy najpierw dodać pola własne, by podczas importu dane miały się gdzie przypisać. 


8. Kliknąć niebieski przycisk pod kolumnami "Importuj dane"


9. Gotowe! Import został wykonany. Można sprawdzić ile rekordów zostało zaimportowanów oraz ewentualne błędy na liście importów

Lista importów z kolumnami zaimportowanych rekordów oraz błędów

 

W Sugesterze istnieje też możliwość usunięcia zaimportowanych klientów. W tym celu należy kliknąć przycisk "Usuń stworzonych klientów".

screenshot zuzanna test

Ważne! System nie usunie rekordów, które zostały ręcznie edytowane bądź nadpisane przez kolejny import klientów.
 

Powiązane artykuły:

Strategia duplikatów podczas kolejnego importu klientów


 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz