Wysyłanie e-mailingu/newsletterów z Sugestera

Utworzono: 2016-06-29
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10
Liczba odwiedzin posta: 975

Sugester umożliwia wysłanie kampanii/newslettera do grupy użytkowników. Aby korzystać z tej opcji musimy mieć aktywny moduł E-mail marketing (opcję aktywowania modułu znajdziemy w menu Ustawienia > Więcej).

Wideo z podpowiedzią jak działa moduł e-mail marketing można obejrzeć tutaj - http://pomoc.sugester.pl/6156758-Modul-e-mail-marketing

Aby wysłać kampanię e-mailową można najpierw oznaczyć wybraną grupę użytkowników za pomocą nowego tagu, lub wkleić samą listę adresów e-mail podczas wysłania mailingu (jeżeli chcesz w ten sposób stworzyć grupę mailową - przejdź do punktu 2. Wysyłanie mailingu)

1. Tworzenie tagu / tworzenie grupy mailingowej


Grupę klientów można oznaczyć istniejącym Tagiem multi-zaznaczając (za pomocą shift i myszki) w menu Klienci/CRM wybranych klientów:


Można również zaciągnąć grupę maili i nadać im tag podczas importu:



Gdy mamy już otagowaną pewną grupę klientów możemy wysyłać im masowy mailing.

Następnie przechodzimy do menu E-mailing i z dostępnych opcji wybieramy "Wyślij mailing".  Przechodzimy do ekranu tworzenia nowej wiadomości.



2. Wysyłanie mailingu


W tym momencie wybieramy listę (tag) do którego wysyłamy wiadomość. Możemy również dopiero w tym momencie stworzyć naszą listę mailingową. W tym celu pod polem Adresaci wybieramy "dodaj nową" ...



.. i przechodzimy do ekranu gdzie możemy wkleić listę adresów mailowych na które chcemy wysłać wiadomość



(jeżeli e-maile, które wkleimy tutaj są już powiązane z jakimiś klientami - ci klienci otrzymają nowy tag - stworzony z Nazwy nowej listy mailowej)
 

3. Tworzenie wiadomości + zmienne


W treści newslettera możemy korzystać z tagów (zmiennych, które zostaną zamienione na unikalne wartości), które możemy wykorzystać w wiadomości to między innymi:


<a href="[[unsubscribe_url]]">Wypisz się</a> - Link (wprowadzny w trybie HTML edycji treści maila) do wypisania się znewslettera. Osoba, która kliknie w link zostanie dodana do listy "Lista usnubscribe" (Emailing > menu z trybikiem z prawej strony > Lista unsuscribe) i nie otrzyma od nas więcej żadnej wiadomości



<a href="[[unsubscribe_url]]&r=http://NAZWA-DOMENY-1234.pl/wypisales-sie.html">Wypisz się</a>   - link do wypisania się z newslettera działający analogicznie jak powyższy, jednak przekierowuje wypisanego na wskazaną w URLu stronę (np. z ankietą odnośnie powodu wypisania)

{{client.name}} - ten tag zamieni się w nazwę klienta
{{client.email}} - ten tag zamieni się w email klienta
{{client.id}} - ten tag zamieni się w numer klienta do którego wiadomość została wysłana
{{client.first_name}} - ten tag zamieni się w imię klienta


{{#if client.integer1 > 0}}
   Dziękuję że kupiłeś/kupiłaś od nas {{client.string1}} produktów!
{{/if}}


Powyższy kod pozwala uzależnić wyświetlanie pewnej treści wiadomości e-mail od pola (w tym przypadku pola dodatkowego liczbowego wyświetlającego ilość zakupionych produktów). Jeżeli wartość pola jest większa od 0.

{{email_from}} - ten tag zamieni się w nazwę, z którego wiadomość została wysłana
{{email_to}} - ten tag zamieni się w adres e-mail na który wiadomość została wysłana
{{campaign_name}} - ten tag zamieni się w nazwę kampanii
{{unsubscribe_url}} - ten tag zamieni się w URL linku do wypisania
{{tag}} - ten tag wyświetli tag grupy mailingowej do której mailing jest wysyłany
{{today | strftime %m-%Y }} -
{{5 days ago | strftime %d/%m/%Y }} -

 


4. Analityka i statystyki kampanii




Po wysłaniu kampanii możemy obserwować statusy dostarczania wiadomości. W tym celu klikamy w wybraną nazwę kampanii z listy, a następnie przycisk Aktywności w lewym górnym rogu.



Na wyświetlonej liście mamy informację do kogo nasza wiadomość dotarła. Otrzymuje status "mailgun_delivered"


 


Powrót


Dodaj komentarz