Wysyłanie newslettera, dodawanie linków, kodów kampanii z google analytics oraz wklejanie zdjęć

Utworzono: 2016-09-18
Ostatnia aktualizacja: 2016-11-21
Liczba odwiedzin posta: 1262

Aby wysłać newlsletter z systemu Sugester przechodzimy do górnego menu E-mailing i z dostępnych opcji wybieramy "Wyślij mailing". 



Po kliknięciu przechodzimy do ekranu tworzenia nowej wiadomości. Wybieramy nadawcę (skrzynkę) z której wyślemy nasz newsletter, a następnie wybieramy grupę maili na którą wyślemy wiadomość.



Następnie wpisujemy tytuł wiadomości. Wyświetli się on jako tytuł maila w skrzynkach adresatów.

W kolejnym polu wpisujemy lub wklejamy treść wiadomości i klikamy przycisk Wyślij na dole ekranu. Wiadomość została wysłana do wszystkich odbiorców. (uwaga: jeżeli odbiorców jest bardzo dużo - wysyłanie wiadomości może potrwać nawet od kilkunastu minut do do kilku godzin)
 

Podpowiedzi:


Poniżej podpowiem jak do wiadomości dodać link (1), zdjęcie (2) lub wkleić treść wiadomości jako kod HTML (3)


Link:

Aby dodać link musimy kliknąć w polu głównej treści wiadomości (lub zaznaczyć jakiś wyraz lub zdjęcie) a następnie kliknąć na ikonkę ogniwa łańcucha (1) z belki narzędziowej. W okienku, które się wyświetli wklejamy link adres strony do której ma prowadzić link.


Zdjęcie:

Aby dodać zdjęcie - klikamy w miejscu gdzie chcemy umieścić zdjęcie i wybieramy ikonkę obrazu z belki narzędziowej (2) . Po kliknięciu pokaże nam się okno wgrywania obrazka. W okienku trzeba wybrać przycisk "przeglądaj"


... po kliknięciu przejdziemy do modułu dodawania plików w Sugesterze. Na tym ekranie wybieramy  przycisk "dodaj pliki do folderu"


I wgrywamy właściwe obrazy z dysku komputera, a następnie klikamy na wgrane do systemu plików obrazy. Po tej operacji wracamy do poprzedniego okienka pop-up w którym zatwierdzamy obraz klikając OK.


Kod HTML:

Jeżeli posiadamy treść newslettera w formie html wybieramy przycisk nawiasów (3) z belki narzędziowej, a następnie wklejamy kod w pole tekstowe. Odklikując wciśnięty przycisk otrzymamy podgląd wiadomości w jakiej zobaczy ją nasz odbiorca.

 

Inne przydatne podpowiedzi:


Jeżeli chcemy badać oddziaływanie wysyłki newslettera za pomocą Google Analytics i dostępnego tam modułu Kampanii możemy do każdego linku w newsletterze dokleić specjalny tag, który możemy skonstruować ręcznie, lub stworzyć za pomocą kreatora linków do kampanii Google Analytics. Uzyskany link będzie wtedy wyglądał następująco:

http://ADRES-STRONY.com?utm_source=NEWSLETTER&utm_medium=EMAIL&utm_campaign=KAMPANIA-SWIATECZNA&utm_content=NEWSLETTER-SWIATECZNY

(dużymi literami wpisaliśmy dane, które należy podmienić)

A jeżeli kod z Google Analytics chcemy połączyć z otagowaniem odbiorców (opisanym tutaj w naszej bazie wiedzy), będzie on miał formę jak poniżej

https://sugester.sugester.pl/app/automation/campaigns/KOD-KAMPANII-TAGUJĄCEJ/trigger?cid={{cid}}&utm_source=NEWSLETTER&utm_medium=EMAIL&utm_campaign=KAMPANIA-SWIATECZNA&utm_content=NEWSLETTER-SWIATECZNY
 
 


Analityka kampanii


Po wysłaniu kampanii możemy obserwować statusy dostarczania wiadomości. W tym celu przechodzimy do menu górnego E-mailing, wybieramy z listy kampanię, którą wysłaliśmy i  klikamy przycisk "aktywności" przy pozycji tej kampanii.



Na wyświetlonej liście mamy informację do kogo nasza wiadomość dotarła. Otrzymuje status "mailgun_delivered"


 
 
 
 

 


Powrót


Dodaj komentarz