Dlaczego warto umieszczać formularze na stronie internetowej?
Utworzono:
2021-11-21
Ostatnia aktualizacja: 2022-07-22
Ostatnia aktualizacja: 2022-07-22
Liczba odwiedzin posta: 872
W obecnym świecie wszyscy jesteśmy konsumentami. Korzystamy z rożnego typu towarów i usług. Mamy wiele pytań i oczekiwań związanych z działaniem danych produktów lub realizacją danej usługi. Oczekujemy, że w momencie pojawienia się w naszej głowie pytania, będziemy mogli je zadać osobom odpowiedzialnym za to co właśnie nabyliśmy lub za to co dopiero planujemy nabyć.
Jedną z najczęściej spotykanych metod komunikacji jest formularz. Za jego pomocą możemy przekazać pytanie lub uwagę. Odbiorcy tych wiadomości dzięki formularzom mogą zająć się naszym zgłoszeniem ale jednocześnie mogą prowadzić zestawienia tematów, które są najbardziej popularne wśród klientów. Poniżej zaprezentujemy jak wkomponować w naszą stronę formularz, aby jego skuteczność była większa oraz przedstawimy funkcjonalności niektórych z dostępnych formularzy.
Najpowszechniejszy jest formularz kontaktowy. W szybki i wygodny sposób umożliwia potencjalnemu klientowi nawiązania kontaktu z osobą prowadzącą stronę czy sklep internetowy. Dla osób zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami zakładka kontakt jest miejscem, w którym będą poszukiwać naszego numeru telefonu albo adresu e-mail. Mając formularz kontaktowy zyskuje się także szansę na otrzymanie zapytań od osób, które nie zadzwoniłyby do firmy, bo nie są jeszcze zdecydowane na zakup i nie chcą być do niego namawiane.
Formularz powinien być umieszczony w widocznym miejscu, by każdy zainteresowany mógł wysłać wiadomość bez potrzeby wchodzenia na inny adres lub na skrzynkę mailową. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, że klient nie jest ograniczony przez godziny działania biura obsługi, jak ma to miejsce w przypadku telefonu.
Należy pamiętać, że w obecnych czasach klientom zależy głównie na tym, aby cały proces przebiegał jak najszybciej. Równie istotne, jak jakość świadczonych usług czy oferowanych produktów jest wrażenie, jakie dana strona wywołuje w odwiedzających ją osobach. Wiedza, że kontakt z pracownikiem helpdesku nie stanowi problemu, zwiększa poziom zaufania klientów, nawet jeśli nie czują potrzeby skorzystania z takiego formularza.
Tworząc formularz należy pamiętać, aby pól było jak najmniej. Im dłuższy będzie formularz, tym trudniej zachęcić odwiedzających do jego wypełnienia. Dłuższy formularz angażuje większe nakłady czasowe, a nikt nie chce go niepotrzebnie tracić.
Jeśli firma oferuje wiele usług warto pomyśleć o dedykowanym formularzu dla każdej z nich. Pozwoli to lepiej spersonalizować formularz – dzięki temu otrzymane zapytania będą lepiej ukierunkowane.
Dzięki formularzom stworzonym w Sugesterze nie tylko uzyskamy dostęp do interesujących nas danych, system z przekazanych odpowiedzi z formularza może też stworzyć automatycznie nowe zadanie, dodać nowego klienta bądź interes w CRMie lub wysłać mail. Taka automatyzacja skutecznie skraca pracę i pozwala od razu wykorzystać w odpowiedni sposób uzyskane informacje.
W Sugesterze możesz tworzyć formularze, z których dane będą zbierane i dostępne w systemie. Mogą to być formularze kontaktowe, reklamacyjne czy ankieta zadowolenia klienta (NPS). Formularze doskonale sprawdzają się w miejscu wymagającym zapisania się, subskrypcji lub pobrania pliku z ofertą. Przy pomocy formularzy można także zbierać zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Jedną z najczęściej spotykanych metod komunikacji jest formularz. Za jego pomocą możemy przekazać pytanie lub uwagę. Odbiorcy tych wiadomości dzięki formularzom mogą zająć się naszym zgłoszeniem ale jednocześnie mogą prowadzić zestawienia tematów, które są najbardziej popularne wśród klientów. Poniżej zaprezentujemy jak wkomponować w naszą stronę formularz, aby jego skuteczność była większa oraz przedstawimy funkcjonalności niektórych z dostępnych formularzy.
Najpowszechniejszy jest formularz kontaktowy. W szybki i wygodny sposób umożliwia potencjalnemu klientowi nawiązania kontaktu z osobą prowadzącą stronę czy sklep internetowy. Dla osób zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami zakładka kontakt jest miejscem, w którym będą poszukiwać naszego numeru telefonu albo adresu e-mail. Mając formularz kontaktowy zyskuje się także szansę na otrzymanie zapytań od osób, które nie zadzwoniłyby do firmy, bo nie są jeszcze zdecydowane na zakup i nie chcą być do niego namawiane.
Formularz powinien być umieszczony w widocznym miejscu, by każdy zainteresowany mógł wysłać wiadomość bez potrzeby wchodzenia na inny adres lub na skrzynkę mailową. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, że klient nie jest ograniczony przez godziny działania biura obsługi, jak ma to miejsce w przypadku telefonu.
Należy pamiętać, że w obecnych czasach klientom zależy głównie na tym, aby cały proces przebiegał jak najszybciej. Równie istotne, jak jakość świadczonych usług czy oferowanych produktów jest wrażenie, jakie dana strona wywołuje w odwiedzających ją osobach. Wiedza, że kontakt z pracownikiem helpdesku nie stanowi problemu, zwiększa poziom zaufania klientów, nawet jeśli nie czują potrzeby skorzystania z takiego formularza.
Tworząc formularz należy pamiętać, aby pól było jak najmniej. Im dłuższy będzie formularz, tym trudniej zachęcić odwiedzających do jego wypełnienia. Dłuższy formularz angażuje większe nakłady czasowe, a nikt nie chce go niepotrzebnie tracić.
Jeśli firma oferuje wiele usług warto pomyśleć o dedykowanym formularzu dla każdej z nich. Pozwoli to lepiej spersonalizować formularz – dzięki temu otrzymane zapytania będą lepiej ukierunkowane.
Dzięki formularzom stworzonym w Sugesterze nie tylko uzyskamy dostęp do interesujących nas danych, system z przekazanych odpowiedzi z formularza może też stworzyć automatycznie nowe zadanie, dodać nowego klienta bądź interes w CRMie lub wysłać mail. Taka automatyzacja skutecznie skraca pracę i pozwala od razu wykorzystać w odpowiedni sposób uzyskane informacje.
W Sugesterze możesz tworzyć formularze, z których dane będą zbierane i dostępne w systemie. Mogą to być formularze kontaktowe, reklamacyjne czy ankieta zadowolenia klienta (NPS). Formularze doskonale sprawdzają się w miejscu wymagającym zapisania się, subskrypcji lub pobrania pliku z ofertą. Przy pomocy formularzy można także zbierać zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz