Zaawansowana konfiguracja formularzy (mapowanie)

Utworzono: 2017-01-13
Ostatnia aktualizacja: 2019-01-25

Liczba odwiedzin posta: 1465

Formularze mogą zbierać dowolne dane, które mogą być także zamieniane w Maile, Zadania lub Klientów - czyli po wypełnieniu formularza na Twojej stronie www, może stworzyć się mail, zadanie lub nowy klient w bazie (od razu można też danego klienta przypisać również do np. Projektu).

Jeśli tworzymy zadanie mamy możliwość wyboru mapowania pól i jeśli chcemy dać użytkownikowi wypełniającemu formularz możliwość wyboru np. kategorii, projektu, grupy wtedy należy wpisać odpowiednio:

{{categories}}
{{projects}}
{{subprojects}}
{{groups}}

Na poniższym zrzucie ekranu pokazujemy tworzenie pola wyboru kategorii:



Możemy także wpisać konkretne kategorie ręcznie, wypełniając listę wyboru wstawiając w kolejnych liniach dane rozdzielone znakiem  "|" np:
*1 | kategoria pierwsza
*2 | kategoria druga

Widać to na poniższym zrzucie ekranu:



* 1 i 2 - w tym miejscu wpisujemy ID danej kategorii, która ma pojawić się do wyboru. Żeby skopiować ID, wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Kategorie > Kategorie zadań > dana kategoria. ID jest widoczne w pasku adresu i wygląda w ten sposób:

http://NAZWAKONTA.sugester.pl/app/categories/13204/edit


Jeśli chcesz, aby po wypełnieniu formularza przez Klienta, w Sugesterze tworzył się nowy klient, mail bądź zadanie - skorzystaj z opcji mapowania.


 Mapowanie na email


Jeśli chcesz, aby po wypełnieniu formularza przychodził do Sugestera mail z wynikami, na który będziesz mógł odpowiedzieć klientowi, ustaw mapowanie na mail.
W konfiguracji formularzy należy rozwinąć "więcej opcji" i kliknąć w okienko "Sposób mapowania". Tam wybieramy E-mail.






Poniżej pojawi się okno  "Skrzynka w systemie, na którą ma zostać wysłana wiadomość" - należy w tym miejscu wybrać skrzynkę, na którą będą przychodzić maile z wynikami formularza.




Do Sugestera przyjdzie mail z wynikami formularza. Tytuł maila będzie zaciągał się z pierwszego okna z formularza, który klient uzupełniał:



Po otworzenia maila wyświelą się pytania z formularza jak również odpowiedzi klienta:



Odpowiedź na wiadomość trafi bezpośrednio na mail, podany przez klienta w formularzu.

Ważne: Tworząc formularz pamiętaj, aby ustawić w jednym z pól (w którym klient będzie podawał swój adres mailowy) "Pole zgłoszenia" jako E-mail


 

Mapowanie na zadanie


Jeśli po wypełnieniu formularza chcesz otrzymywać w Sugesterze zadanie - skorzystaj z tej opcji.

W polu Sposób mapowania wybierz Zadanie.

Zadanie pojawi się w folderze do przydzielenia.

Ważne: W tytule zadania pojawi się informacja wpisana przez klienta w pierwszym polu formularza



W treści zadania otrzymasz nazwy pól wraz z wpisanymi przez klienta danymi:



Przy tworzeniu formularza możesz zdecydować, które pola będą odpowiadały poszczególnym informacjom w zadaniu. Wystarczy, że po dodaniu każdego kolejnego pola w formularzu w oknie Właściwości pola, wyświetlanym po prawej stronie przypiszesz odpowiednie Pole zgłoszenia.

Do dyspozycji masz następujące pola zgłoszenia, które możesz przypisać do konkretnych pól w stworzonym przez Ciebie formularzu:

Tytuł - informacje z tego pola w formularzu będą się wyświetlały jako tytuł zadania
Treść - informacje z tego pola w formularzu będą się wyświetlały jako treść zadania
Priorytet - określany cyframi od 1 do 6, gdzie 6 oznacza najwyższy priorytet. W zadaniu cyfrze odpowiada określony kolor gwiazdki (od białej do czerwonej)
Kategoria - informacje z tego pola w formularzu zostaną zapisane w polu Kategoria w zadaniu
Tagi - informacje z tego pola w formularzu zostaną zamienione na tag do zadania
Przydzielone do - zawsze dla pola wyboru, możesz wpisać użytkowników obsługujących zadania w Twojej firmie. Po wybraniu nazwy jednego z użytkowników, do tego właśnie usera zostanie przypisane zadanie w Sugesterze i to u niego pojawi się w inboxie
Klient - po wpisaniu a to pole adresu email klienta, którego wypełniony formularz dotyczy, zadanie automatycznie przypisze się do tego klienta w Sugesterze i będzie widoczne na jego karcie, pod warunkiem, że ten klient istnieje już w CRMie

 

Mapowanie na klienta


Jeśli chcesz, aby po wypełnieniu formularza w programie tworzył się nowy Klient - jest to możliwe.
W polu "sposób mapowania" wybieramy opcję "klient".
Jeśli dane wrażliwe mają być na karcie klienta ukryte - zaznacz checkbox "Dane wrażliwe".



Dodatkowo sam możesz zdecydować, które informacje z formularza mają być zapisane na karcie Klienta. 
Wystarczy polom, które dodałeś do formularza przyporządkować "Pole zgłoszenia" (w tym miejscu znajdziesz spis pól, jakie znajdują się na karcie Klienta).



Informacje, do których nie przydzielisz pola zgłoszenia nie znikną - będą cały czas dostępne w wynikach formularza.

Jeśli w swoim formularzu dodajesz pole Adres email i chcesz, by system sprawdzał poprawność wprowadzonego adresu, wybierz przy tym polu w szarym okienku Właściwości pola Walidacja>Email.





Dzięki temu przy wypełnianiu formularza system będzie sprawdzał poprawność formatu adresu email. W przypadku błędnego podania adresu, wypełniający formularz zobaczy komunikat jak poniżej:





Ważne:  jeśli chcesz do formularza dodać pola, które nie ma odpowiedników na karcie klienta, najpierw musisz je dodać jako pola własne do karty klienta.


Powrót


Dodaj komentarz