Automatyczne uzupełnianie kategorii klienta w CRMie w zależności od podstrony, z której klient wypełnił formularz

Utworzono: 2019-04-03
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-21

Liczba odwiedzin posta: 1879

Opcja ta jest dostępna przy mapowaniu formularza na klienta. Możesz ją wdrożyć jeśli wykorzystujesz w swoim CRMie kategorie do grupowania klientów. Wystarczy, że przy dodawaniu skryptu formularza do Twojej podstrony, w miejscu category_id wewnątrz wklejanego skryptu umieścisz id kategorii, która ma zostać nadana klientowi wysyłającemu formularz kontaktowy z tej podstrony. 
Poniżej znajdziesz przykładowy skrypt formularza z zaznaczonym miejscem, w którym należy uzupełnić category_id (jeśli nie pamiętasz jak wygenerować taki skrypt, zajrzyj do artykułu Tworzenie formularzy). 

category id


Dla każdej podstrony możesz dodać skrypt formularza kontaktowego z innym categry_id, odpowiadającym id Twoich kategorii w CRMie (zobacz jak sprawdzić category_id klienta)
Id kategorii należy wpisać między znaki ""
Przykład uzupełnionego category_id w skrypcie wyglądałby podobnie do tego: "category_id":"6745"

Dzięki temu po wypełnieniu formularza na określonej podstronie, system będzie wiedział jaką kategorię automatycznie przypisać klientowi w CRMie. 

Jak by to wyglądało w praktyce? Jeśli np prowadzisz studium języków obcych i za pomocą naszych formularzy zbierasz kontakty zainteresowane Twoimi usługami, to możesz ustawić, by dla stworzonych za pomocą mapowania klientów, którzy wypełnili formularz na podstronie z kursem angielskiego, w CRMie przypisywała się dla nich kategoria "angielski", dla klientów wysyłających z podstrony opisującej kursy niemieckiego - kategoria "niemiecki" itd. Dzięki temu podczas kontaktu z potencjalnym klientem wiesz o jakim kursie rozmawiać.  Dodatkowo dzięki opcji sortowania po kategorii w klientach sprawdzisz, który kurs cieszy się największym powodzeniem i będziesz mógł pomysleć o rozbudowie oferty lub dodatkowym rabacie.




 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz