Własne pola w klientach

Utworzono: 2015-08-05
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-16

Liczba odwiedzin posta: 3931

W Sugesterze istnieje możliwość dodawania własnych, dodatkowych pól na karcie klienta. Dzięki nim możesz opisywać kontrahentów nie tylko za pomocą z góry zdefiniowanych właściwości (takich jak NIP, numer telefonu, adres e-mail itp.), ale też samodzielnie stworzyć nowe pozycje. Jeśli Twoja firma posługuje się na przykład wewnętrznym systemem numeracji klientów, to możesz dodać do karty klienta pole, które będzie zawierało numer identyfikacyjny w używanym przez Ciebie formacie. Limit pól własnych w klientach to 20 pól tekstowych i po 10 z każdego pozostałego rodzaju.

W tym artykule dowiesz się:

  • jak dodać własne pole
  • jak dodać pole wyboru i pole wielokrotnego wyboru
  • gdzie znaleźć pole własne na karcie klienta

Dodawanie własnego pola w klientach

Będąc na liście klientów (CRM > Klienci), kliknij ikonkę trybiku po prawej stronie i wybierz Dodaj własne pole. W nowym oknie wpisz nazwę tego pola i wybierz jego rodzaj. Możesz też zaznaczyć, czy pole ma się wyświetlać na liście klientów. Pamiętaj, że pole wyboru można dodać tylko przez ustawienia zaawansowane (więcej w dalszej części artykułu).



Dodawanie pola wyboru i pola wielokrotnego wyboru

Aby dodać własne pole wyboru, wejdź w Ustawienia Ustawienia konta Zaawansowane i w polu Dodatkowe pola do klienta kliknij Edytuj. Dodaj nowe pole, klikając przycisk "+". Tym przyciskiem dodajesz również pozycje do wyboru.
Uwaga! W polu Typ danych zawsze musi być wybrane Pole tekstowe.

Jeśli chcesz stworzyć pole wielokrotnego wyboru, zaznacz w okienku na dole checkbox Lista wielokrotnego wyboru. Potem kliknij przycisk Zmień w okienku.



Następnie, koniecznie pamiętaj o zapisaniu zmian na dole strony:


 

Wyświetlanie pól własnych na karcie klienta

Po dodaniu pól własnych zobaczysz je na karcie klienta w sekcji Dodatkowe pola, po lewej stronie pod danymi teleadresowymi. Pola własne są takie same dla wszystkich klientów. Będą wyświetlane na karcie klienta tylko jeśli będą uzupełnione danymi. Jeśli jakieś pole własne będzie puste, nie będzie ono widoczne, dopóki go nie uzupełnisz. Zawsze możesz jednak do niego przejść wchodząc w edycję tego klienta. 


 



Powrót


Dodaj komentarz