Pola własne na karcie klienta

Utworzono: 2015-08-05
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-08

Liczba odwiedzin posta: 7148

W Sugesterze istnieje możliwość dodawania własnych, dodatkowych pól na karcie klienta. Dzięki nim można dodawać do klienta indywidualne oraz spersonalizowane informacje. Po polach własnych można też wyszukiwać klientów, wystarczy użyć do tego wyszukiwania zaawansowanego.

 

W tym artykule dowiesz się:

  • jak dodać własne pole
  • jak dodać pole wyboru i pole wielokrotnego wyboru
  • gdzie znaleźć pole własne na karcie klienta
  • jak przejść do edycji pola dodatkowego
  • w jaki sposób zastosować dodatkowe pola w szablonach dokumentów


Dodawanie własnego pola w klientach


Pole własne w klientach można dodać na 2 sposoby:

1. Z poziomu listy klientów

W tym celu należy:
  • wejść z głównego menu w zakładkę CRM -> Klienci
  • kliknąć ikonkę koła zębatego po prawej stronie
  • z rozwijanej listy wybrać opcję "Dodaj własne pole"
Rozwijana lista z dodatkowymi opcjami na liście klientów w CRM


W nowym oknie należy wpisać nazwę tego pola i wybrać jego rodzaj. Można też zaznaczyć, czy pole ma się wyświetlać na liście klientów. 
Ważne! Pole wyboru można dodać tylko przez ustawienia zaawansowane (więcej w dalszej części artykułu).
 

screenshot ksss


2. W edycji klienta

W tym celu należy:

  • będąc na liście klientów, kliknąć w nazwę wybranego klienta

  • kliknąć "Edytuj" w prawym górnym rogu
  • kliknąć "Więcej opcji"
  • kliknąć przycisk "Dodaj własne pole" znajdujący się na samym dole formatki
Część formatki edycji klienta w CRM z przyciskiem dodaj pole własne

 

Dodawanie pola wyboru i pola wielokrotnego wyboru


Aby dodać ww pola wystarczy:
  • wejść w Ustawienia -Ustawienia konta -Zaawansowane
  • w sekcji "Dodatkowe pola do klienta" należy kliknąć "Edytuj"
  • dodać nowe pole, klikając przycisk "+". Tym przyciskiem dodajemy również pozycje do wyboru.

Ważne! W polu "Typ danych" zawsze musi być wybrane "Pole tekstowe".

Dodawanie pola wyboru w polach własnych



Aby stworzyć pole wielokrotnego wyboru, należy zaznaczyć w okienku na dole checkbox "Lista wielokrotnego wyboru". Potem kliknąć przycisk "Zmień" w okienku.

screenshot suggestor

Koniecznie pamiętajmy o zapisaniu zmian na dole strony:

screenshot suggestor
 

Wyświetlanie pól własnych na karcie klienta

Po dodaniu pól własnych zobaczysz je na karcie klienta w sekcji Dodatkowe pola, po lewej stronie pod danymi teleadresowymi. Pola własne są takie same dla wszystkich klientów. Będą wyświetlane na karcie klienta tylko jeśli będą uzupełnione danymi. Jeśli jakieś pole własne będzie puste, nie będzie ono widoczne, dopóki go nie uzupełnisz. Zawsze możesz jednak do niego przejść wchodząc w edycję tego klienta. 

pola

 

Edycja pola własnego/dodatkowego

Informacje na temat edycji oraz kasowania pola własnego/dodatkowego można znaleźć we wpisie Kasowanie i edycja pól własnych  

Pola własne/ dodatkowe w szablonach dokumentów 

Pola własne można wykorzystać w tworzeniu własnych szablonów dokumentów za pomocą odpowiednio wprowadzonego kodu. Więcej informacji można znaleźć we wpisie "Pola własne w szablonach dokumentów".

 

Powiązane artykuły:

Pola własne w systemie
Pola własne w projektach
Pola własne w widoku zadań
Pola własne w interesach
Pola własne w kontaktach









 


 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Komentarze

Dodaj komentarz