Tworzenie klienta z powiadomień Ebay
Utworzono:
2017-08-29
Ostatnia aktualizacja: 2023-02-08
Ostatnia aktualizacja: 2023-02-08
Liczba odwiedzin posta: 3416
Serwis Ebay to ogólnoświatowy serwis aukcji internetowych na świecie. Dzięki niemu możesz sprzedać i kupić niemal wszystko.
Jeśli jesteś sprzedającym i masz konto na Ebayu, możesz łatwo przekierować swoje powiadomienia z Ebaya do Sugestera i na ich podstawie tworzyć nowych klientów. Ułatwi Ci to utrzymanie relacji z klientem, pozwoli na zachowanie korespondencji odnośnie sprzedaży oraz komunikacji posprzedażowej.
Przekierowanie powiadomień z Ebaya umożliwia:
Integracja z platformą Ebay pozwala na pobieranie informacji z trzech etapów zakupów na Ebayu:
A)zamawiania, B)zakupu i C)potwierdzenia płatności
A) zamówienie - Sugester rozpoznaje wiadomość po adresie mailowym @members.ebay, pobiera z treści wiadomości tylko podany Nick i na jego podstawie dodaje nowego klienta do systemu.
Na podstawie Nicku określamy ID i dzięki temu ID lokalizujemy dane klienta w Sugesterze. ID widoczne jest w polu o tej nazwie na karcie klienta.
B) zakup - Sugester rozpoznaje wiadomość po adresie mailowym @ebay i pobiera adres email, w większości wypadków także pełną nazwę użytkownika, która z reguły jest imieniem i nazwiskiem.
C) potwierdzenie dokonania płatności - Sugester takiego maila rozpoznaje po adresie @paypal i pobiera: pełną nazwę użytkownika, email oraz w większości przypadków Nick. W przypadku, jeśli adres email z Ebaya różni się od tego z paypala, system zapisze oba te adresy w kontaktach klienta.
Konfiguracja ustawień w Sugesterze
Aby móc korzystać z tej funkcji:
1. W ustawieniach konta na Ebayu wpisz adres, na jaki mają być wysyłane powiadomienia. Następnie, jeśli nie jest to skrzynka z domeny sugester.pl, dodaj tę skrzynkę do Sugestera i zrób przekierowanie, aby wszystkie maile jakie przychodzą na ten adres były widoczne w Sugesterze. W poprawnym przekierowaniu adresu pomoże Ci artykuł Odbieranie emaili w Sugester Helpdesk.
2. Zaloguj się na swoje konto w Sugesterze, wejdź w Ustawienia>Automatyzacja>Filtry i ustaw następujące filtry:
A)dla wiadomości niezakupowej
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość niezakupowa
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
B) dla wiadomości zakupowej
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość zakupowa
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
C) dla wiadomości o płatności paypal
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość paypal
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
Jeśli jesteś sprzedającym i masz konto na Ebayu, możesz łatwo przekierować swoje powiadomienia z Ebaya do Sugestera i na ich podstawie tworzyć nowych klientów. Ułatwi Ci to utrzymanie relacji z klientem, pozwoli na zachowanie korespondencji odnośnie sprzedaży oraz komunikacji posprzedażowej.
Przekierowanie powiadomień z Ebaya umożliwia:
- tworzenie w Sugesterze klienta jeszcze przed dokonaniem zakupu przez kupującego, jeśli ten zgłosi się do Ciebie z pytaniem
- aktualizację danych klienta w kolejnych etapach procesu sprzedaży
- zachowanie informacji w systemie odnośnie płatności
Integracja z platformą Ebay pozwala na pobieranie informacji z trzech etapów zakupów na Ebayu:
A)zamawiania, B)zakupu i C)potwierdzenia płatności
A) zamówienie - Sugester rozpoznaje wiadomość po adresie mailowym @members.ebay, pobiera z treści wiadomości tylko podany Nick i na jego podstawie dodaje nowego klienta do systemu.
Na podstawie Nicku określamy ID i dzięki temu ID lokalizujemy dane klienta w Sugesterze. ID widoczne jest w polu o tej nazwie na karcie klienta.
B) zakup - Sugester rozpoznaje wiadomość po adresie mailowym @ebay i pobiera adres email, w większości wypadków także pełną nazwę użytkownika, która z reguły jest imieniem i nazwiskiem.
C) potwierdzenie dokonania płatności - Sugester takiego maila rozpoznaje po adresie @paypal i pobiera: pełną nazwę użytkownika, email oraz w większości przypadków Nick. W przypadku, jeśli adres email z Ebaya różni się od tego z paypala, system zapisze oba te adresy w kontaktach klienta.
Konfiguracja ustawień w Sugesterze
Aby móc korzystać z tej funkcji:
1. W ustawieniach konta na Ebayu wpisz adres, na jaki mają być wysyłane powiadomienia. Następnie, jeśli nie jest to skrzynka z domeny sugester.pl, dodaj tę skrzynkę do Sugestera i zrób przekierowanie, aby wszystkie maile jakie przychodzą na ten adres były widoczne w Sugesterze. W poprawnym przekierowaniu adresu pomoże Ci artykuł Odbieranie emaili w Sugester Helpdesk.
2. Zaloguj się na swoje konto w Sugesterze, wejdź w Ustawienia>Automatyzacja>Filtry i ustaw następujące filtry:
A)dla wiadomości niezakupowej
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość niezakupowa
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
(/@members.ebay/).test(post.email)
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
var login = document <br/>
.querySelector('#PrimaryMessage > tr > td > h1 > a')
.innerText();
var matched = (/^(.*)\(.*\)$/).exec(login);
if(matched){
login = matched[1];
var external_id = "ebay-" + login;
var cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, now: true, skip_update: true});
client = cc[0];
if(!client) {
cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, name: login, now: true}); client = cc[0];
}
Sugester.update_post(post.id, {client_id: client.id});
}
B) dla wiadomości zakupowej
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość zakupowa
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
(/@ebay/).test(post.email)
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
var $email = document
.querySelector('tr > td > div > table > tr > td.noWrap > font > a[href^="mailto:"]');
var login = $email
.parent()
.childNodes()[0]
.innerText();
login = login.substring(0, login.length-2);
var external_id = "ebay-" + login;
var name = $email
.parent().parent().parent().parent().parent().parent().parent()
.previousElementSibling().children()[1]
.innerHTML()
.replace(/\s+/g, ' ')
.trim();
var email = $email
.innerHTML()
.replace(/\s+/g, ' ')
.trim();
var cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, now: true, skip_update: true});
var client = cc[0];
if(client) {
Sugester.add_contact(client.id, {name: name, email: email});
} else {
cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, name: name, email: email, now: true});
client = cc[0];
}
Sugester.update_post(post.id, {client_id: client.id});
C) dla wiadomości o płatności paypal
Nazwa filtru - wpisz nazwę np. ebay dodaj klienta - wiadomość paypal
Rodzaj - wybierz opcję Akcja zmiany na zadaniach/mailach
Skrypt warunków - wklej poniższy skrypt
(/@paypal/).test(post.email)
Skrypt akcji - wklej poniższy skrypt
var joined_content = console.join_lines(post.content);
var regexp = /<!-- EmailContentSellerBuyerDetails : start -->(.*)<!-- EmailContentSellerBuyerDetails : end -->/;
var buyer_details = regexp.exec(joined_content);
if(buyer_details){
var $buyer_details = document.parseFromString(buyer_details[1]);
var cc, client;
if($buyer_details.children().length == 4){ // no login
var name = $buyer_details.children()[2].innerText();
var email = $buyer_details.children()[3].innerText();
cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({name: name, email: email, now: true});
client = cc[0];
} else {
var name = $buyer_details.children()[2].innerText();
var login = $buyer_details.children()[3].innerText();
var email = $buyer_details.children()[4].innerText();
var external_id = "ebay-" + login;
cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, now: true, skip_update: true});
client = cc[0];
if(client) {
Sugester.add_contact(client.id, {name: name, email: email});
} else {
cc = Sugester.find_or_create_client_and_contact({external_id: external_id, name: name, email: email, now: true});
client = cc[0];
}
}
Sugester.update_post(post.id, {client_id: client.id});
}
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz