Lista klientów

Utworzono: 2021-08-17
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 613

Dzięki liście klientów możemy pracować z danymi dotyczącymi wielu klientów oraz możemy wyszukiwać klienta.

Okno listy klientów podzielone jest na dwie sekcje.

Sekcja znajdująca się z lewej trony zawiera opcje do szybkiego zawężania listy klientów za pomocą:
  • statusu - wybierając jeden ze statusów zawężamy listę klientów tylko do tych, którzy są oznaczeni wybranym statusem. Należy pamiętać, że statusami zarządza administrator konta.
  • tagów - wspomnieliśmy wcześniej, że dzięki tagom można posegregować niestandardowo klientów. Wpisując słowo w tym polu, wyświetlimy listę klientów, których oznaczyliśmy tym tagiem.
  • kategorii - podobnie jak ze statusem, wybierając jedną kategorię zawężamy listę klientów do jednej kategorii. Kategoriami rownież zarządza administrator.
  • projektu - w tym polu możemy wybrać projekt, lub klientów bez projektu
  • działu - jeśli pracujemy w wielu działach, to w tym polu możemy określić, którym dzialem chcemy się zajmować. To pole jest pomocne dla osób pracujących w więcej niż jednym dziale. 
  • osoby odpowiedzialnej - za pomocą tego pola wybieramy opiekuna klienta. Jeśli nie widzimy danych jakiegoś klienta, a klient jest w naszym dziale, to być może administrator ustawił w ustawieniach konta zasadę, aby użytkownik widział wyłącznie tych klientów, których jest opiekunem.
  • opcji "płatny" "stracony" - ta opcja związana jest z podpiętym modułem interesów. Jeśli dodajemy do karty klienta interesy związane z płatnością, to oznaczając interesy "płatny (np. faktura zapłacona)" i "stracony (np. faktura opóźniona)" możemy ograniczać listę klientów wg płatności.
  • dat dodania - za pomocą tych pul zawężamy listę klientów do danego okresu czasu.
  • nabywcy - czasem się zdarza, że wielu klientów powiązanych jest z jednym nabywcą. Np. naszymi klientami są szkoły ale nabywcami jest gmina lub powiat. Stosując to pole możemy wyszukać klientów powiązanych z tym samym nabywcą.
  • wyszukiwanie zaawansowane - ten temat opiszemy oddzielnie

W drugiej sekcji znajdującej się po prawej stronie ekranu i zajmującej jego większą część znajduje się lista klientów oraz opcję zmiany widoku listy i "trybik" do konfiguracji. 

Przechodząc do ikonki "trybiku" można szybko przejść do zarządzania np. statusami klientów i działami oraz do ważnej funkcji "Opcje wyświetlania" dzięki której  możemy wybrać jakie dane (kolumny) chcemy wyświetlić na liście klientów podczas naszej codziennej pracy. Kolejność oraz ilość kolumn możemy zmieniać.

Nagłówki kolumn również pomagają w przeszukiwaniu zawartości bazy klientów. Klikając na ich nazwy sortujemy listę.
 

Określanie kolumny na liście klientów


zmiana kolumn lista klientow

Zmiana kolejności kolumn na liście klientów


zmiana kolumn kolejnosc lista klientow
 


Powrót


Dodaj komentarz