Komunikacja w zespole za pomocą zadań
Utworzono:
2022-04-28
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-06
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-06
Liczba odwiedzin posta: 773
Alternatywą dla komunikacji mailowej czy telefonicznej w zespole jest w Sugesterze komunikacja poprzez zadania.
Każde stworzone w systemie zadanie ma na celu realizację jakiegoś przedsięwzięcia. Czasem są to zadania niewymagające zaangażowania innych użytkowników oprócz samego twórcy zadania. Zdarza się jednak - szczególnie przy prowadzeniu projektów, rozwiązywaniu błędów czy ustalaniu strategii działania - że w komunikację zaangażowanych jest kilka osób. Idealnym miejscem na pozostawienie przez nich komentarzy, pomysłów czy rozwiązań jest przestrzeń, jaką daje Sugester w zadaniach.
Każdy z użytkowników, który otrzyma zadanie od innego członka zespołu, może napisać odpowiedź do twórcy z prośbą o doprecyzowanie tematu, podanie dodatkowych informacji czy przedyskutowanie problemu. Wystarczy, że w zadaniu, które jest do niego przypisane, kliknie przycisk "Odpowiedz", napisze komentarz i kliknie "Odpowiedz". Wiadomość powędruje do osoby, która pierwotnie stworzyła zadanie. W każdej chwili można też dołączyć do komunikacji kolejnego użytkownika. Wystarczy "przepiąć" zadanie do pracownika wybranego z listy z belki nad zadaniem.
Każde stworzone w systemie zadanie ma na celu realizację jakiegoś przedsięwzięcia. Czasem są to zadania niewymagające zaangażowania innych użytkowników oprócz samego twórcy zadania. Zdarza się jednak - szczególnie przy prowadzeniu projektów, rozwiązywaniu błędów czy ustalaniu strategii działania - że w komunikację zaangażowanych jest kilka osób. Idealnym miejscem na pozostawienie przez nich komentarzy, pomysłów czy rozwiązań jest przestrzeń, jaką daje Sugester w zadaniach.
Jak wysyłać odpowiedzi w zadaniu?
Każdy z użytkowników, który otrzyma zadanie od innego członka zespołu, może napisać odpowiedź do twórcy z prośbą o doprecyzowanie tematu, podanie dodatkowych informacji czy przedyskutowanie problemu. Wystarczy, że w zadaniu, które jest do niego przypisane, kliknie przycisk "Odpowiedz", napisze komentarz i kliknie "Odpowiedz". Wiadomość powędruje do osoby, która pierwotnie stworzyła zadanie. W każdej chwili można też dołączyć do komunikacji kolejnego użytkownika. Wystarczy "przepiąć" zadanie do pracownika wybranego z listy z belki nad zadaniem.
Jeśli z góry wiemy, że nad zadaniem będzie pracować kilka osób, możemy je od razu przypisać do grupy.
Jakie korzyści płyną dla zespołu z komunikacji poprzez zadania:
- komunikacja jest usystematyzowana, widać dokładnie jaki użytkownik zostawił komentarz i kiedy
- dzięki strukturze zadań dokładnie widać kto jest odpowiedzialny za zadanie, kiedy ma zostać wykonane, jaki jest jego priorytet, dla jakiego klienta lub/i projektu jest realizowane
- zadanie realizowane dla klienta jest od razu automatycznie podpięte na karcie tego klienta. Dzięki temu łatwiej przekazać klientowi informacje na jakim etapie jest jego realizacja, użytkownicy zaangażowani w rozwiązanie zadania mają pod ręką najważniejsze dane
- dodawanie komentarzy w zadaniach jest bardzo szybkie, wystarczy kliknąć "Odpowiedz". Dzięki temu doprecyzowanie szczegółów zajmuje dużo mniej czasu niż ustalanie ich przez tel czy mail
- komunikacja poprzez zadania minimalizuje ryzyko opóźnienia realizacji zadania, braku niezbędnych informacji do rozwiązania czy nieporozumień komunikacyjnych jakie często towarzyszą komunikacji np przez telefon lub na czacie
- wszyscy użytkownicy zaangażowani w rozwiązanie zadania mają niezbędne informacje pod ręką
- nie trzeba przeszukiwać wielowątkowych maili, by znaleźć jakie były ustalenia
- większa wydajność użytkowników - przedstawione jasno informacje w jednym miejscu znacznie skracają czas reakcji
- dodawanie zrzutów i załaczników ułatwia zrozumienie celu i etapów realizacji zadania
- aktywności systemowe dotyczące zadania pokazują historię komunikacji w obrębie zadania i działania wykonane na zadaniu tj. kiedy użytkownik podejrzał zadanie, kiedy na nie odpisał, kiedy zmienił przypisaną osobę, kiedy podpiął klienta lub projekt pod to zadanie, kiedy i przez kogo został zmieniony status czy priorytet
- możliwość rejestracji czasu pracy nad zadaniem ułatwia w przyszłości planowanie realizacji podobnych zadań
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz