Tworzenie listy odbiorców

Utworzono: 2018-07-31
Ostatnia aktualizacja: 2018-11-28

Liczba odwiedzin posta: 264


W Sugesterze możesz tworzyć listy mailingowe na 3 sposoby:
  • na podstawie kontaktów zapisanych w CRM lub dodanych ręcznie
  • na podstawie tagów klientów
  • na podstawie zapisanych filtrów w wyszukiwaniu zaawansowanym klientów


Tworzenie listy mailingowej na podstawie kontaktów


Jeśli chcesz wysłać mailing do określonej grupy odbiorców, szczególnie jeśli odbiorcami ma być kilka różnych osób z tej samej firmy, stwórz swoją listę na podstawie kontaktów zapisanych w Twoim CRMie lub dodając je ręcznie.

Aby stworzyć listę mailingową na podstawie istniejących w bazie kontaktów, wykonaj następujące kroki:

1. Z górnego menu kliknij zakładkę E-mailing>Listy kontaktów
2. Dodaj nową listę kontaktów, którą wykorzystasz do swojej kampanii (podpowiedź jak to zrobić znajdziesz w artykule Dodanie i konfiguracja listy kontaktów)
3. Ponownie rozwiń zakładkę E-mailing z górnego menu i wybierz Kontakty
4. Na liście zaznacz te kontakty, które chcesz dodać do listy. Po zaznaczeniu rekordów nad listą pojawi się dodatkowa belka z przyciskiem Lista kontaktów



5. Rozwiń przycisk Lista kontaktów i wybierz nazwę listy, do której chcesz podpiąć zaznaczone kontakty.



Gotowe! Twoja lista odbiorców do wysyłki kampanii została stworzona. Możesz do niej zajrzeć, klikając ikonkę koła zębatego w prawym górnym rogu i wybierając Listy kontaktów.



W nowym oknie zobaczysz wszystkie stworzone przez Ciebie listy mailingowe



 

Tworzenie listy mailingowej na podstawie tagów klientów

Jeśli segmentujesz swoich klientów za pomocą tagów, w łatwy sposób wyślesz do nich mailing. Ten rodzaj listy możesz wykorzystać, jeśli chcesz poinformować np. wszystkich klientów oznaczonych tagiem VIP, że mogą za darmo przetestować nową usługę, którą właśnie wprowadzasz do swojej oferty.

Stworzona lista odbiorców jest dynamiczna, co oznacza, że za każdym razem kiedy oznaczysz klienta określonym tagiem, ten klient zostanie automatycznie dodany do listy mailingowej.

Uwaga! Tworząc listę odbiorców na podstawie tagu, znajdą się na niej tylko adresy email oznaczone jako główne w kliencie. Jeśli chcesz wysłać mailing do kilku osób z tej samej firmy, wybierz pierwszą opcję tworzenia listy.

Aby utworzyć listę mailingową dla klientów oznaczonych określonym tagiem:

1. Z górnego menu kliknij zakładkę E-mailing>Listy kontaktów
2. Kliknij niebieski przycisk w prawym górnym rogu +Nowa lista.
3. Wpisz nazwę listy, a w polu Integracja wybierz opcję Klienci oznaczeni tagiem
4. W dodatkowym polu, jakie się pojawi po wybraniu tej opcji wybierz nazwę tagu, dla którego chcesz utworzyć listę




5. Uzupełnij dodatkowe pola, klikając Więcej opcji (ich opis znajdziesz w artykule Dodanie i konfiguracja listy kontaktów)
6. Kliknij Zapisz.


Stworzoną kampanię znajdziesz na Liście kontaktów.


Tworzenie listy mailingowej na podstawie wyników wyszukiwania zaawansowanego w klientach

Korzystając z wyszukiwania zaawansowanego w klientach, każdy wynik możesz zapisać jako filtr, a potem na jego podstawie stworzyć listę mailingową do wysyłki kampanii. Dzięki temu, możesz np. szybko wysłać do wszystkich swoich klientów z Warszawy zaproszenie na targi branżowe, na których będziesz prezentować swoją firmę.

Podobnie jak w przypadku tagów lista jest dynamiczna i również zawiera tylko adres mailowy oznaczony jako główny na karcie klienta.

Aby utworzyć listę odbiorców na podstawie wyników wyszukiwania zaawansowanego, wykonaj następujące kroki:


1. Z górnego menu kliknij zakładkę E-mailing>Listy kontaktów
2. Kliknij niebieski przycisk w prawym górnym rogu +Nowa lista.
3. Wpisz nazwę listy, a w polu Integracja wybierz opcję Klienci wyszukani (filtr wyszukiwania)
4. W polu Filtr klientów, jakie się pojawi po wybraniu tej opcji, wybierz nazwę filtru, na podstawie którego chcesz stworzyć listę odbiorców



5. Uzupełnij dodatkowe pola, klikając Więcej opcji (ich opis znajdziesz w artykule Dodanie i konfiguracja listy kontaktów)
6. Kliknij Zapisz.

Stworzoną kampanię znajdziesz na Liście kontaktów.





 


Powrót


Dodaj komentarz