Timesheet - czas pracy

Utworzono: 2018-02-23
Ostatnia aktualizacja: 2018-05-16

Liczba odwiedzin posta: 247

Raport czasu pracy to rozbudowane narzędzie pozwalające szczegółowo śledzić i zarządzać tym, jak w Twoim przedsiębiorstwie przebiega dzień pracy.


W tym artykule znajdziesz:
  • co to jest timesheet
  • jakie dane jesteś w stanie monitorować na podstawie raportu
  • jak rejestrować czas pracy dla danego zadania

Aby przejść do timesheetu należy w menu górnym wybrać "Raporty" i "Lista raportów"



Następnie z listy raportów należy wybrać "Czas pracy"

Dane wyświetlane w timesheecie

W dolnej części ekranu wyświetlają się trzy pozycje: suma godzin (sumaryczna liczba wszystkich przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria), projekty (sumaryczna liczba przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria rozbita na poszczególne projekty) oraz klienci (sumaryczna liczba przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria rozbita na poszczególnych klientów).

W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz też przycisk opisany +Dodaj godziny, który pozwala uzupełnić timesheet dla danego dnia. Po kliknięciu w ten przycisk zobaczysz ekran, na którym możesz uzupełnić nazwę, czas trwania, datę, projekt, klienta, opis, notatkę oraz tag związany z danym zadaniem/działaniem.



 


 

Po prawej stronie ekranu możesz przeglądać listę wszystkich aktywności ułożonych w kolejności chronologicznej - od najwcześniejszych do najpóźniejszych. Każda aktywność jest opatrzona informacjami o dokładnej dacie i godzinie wykonania, rodzaju i tytule (w przypadku aktywności dotyczących np. maili, wpisów w bazie wiedzy czy sugestii na forum). Więcej o aktywnościach dowiesz się z kolejnego raportu - przejdź do sekcji "Raport Aktywności".
 

  • Ile czasu dany pracownik spędził na danym projekcie w danym dniu
  • Ile czasu z danym klientem spędził dany pracownik w danym tygodniu
  • Ile czasu poświęca na określoną grupę zadań w danym dniu/tygodniu


Rejestracja czasu pracy

Z dowolnego miejsca w systemie klikając w Skróty > Rejestruj czas



Ze skrzynki odbiorczej klikając w ikonę ustawień obok danego maila.

Opcja rejestracji czasu w Sugesterze - skrzynka odbiorcza
 

Oprócz całkowicie automatycznego mierzenia czasu pracy na podstawie aktywności w systemie, w Sugesterze możesz skorzystać także z "ręcznego" pomiaru czasu. Ta funkcja jest szczególnie przydatna, jeśli rozliczasz się z klientem na podstawie liczby przepracowanych godzin. Nasz licznik pozwala łatwo określić ile dokładnie minut i godzin dana osoba poświęciła na dane zadanie, projekt czy klienta. Licznik czasu można włączyć na dwa sposoby:
 

Po kliknięciu w którąś z tych opcji zobaczymy ekran rejestracji czasu. Wygląda on następująco:
 


 

W powyższym panelu można dodać opis danego pomiaru (na przykład "Pisanie artykułów pomocy") oraz wartość od jakiej zacznie się pomiar. Domyślnie wynosi ona zero, ale jeśli np. zapomnieliśmy włączyć pomiar, a spędziliśmy nad czymś już 2,5 godziny, to łatwo możemy rozpocząć działanie timera właśnie od takiej wartości. W tym miejscu możemy również przypisać dany pomiar do konkretnego projektu oraz klienta. Po uzupełnieniu wszystkich detali wystarczy kliknąć Zapisz aby timer zaczął działać. Od tej pory aktualna wartość timera będzie wyświetlana w tytule zakładki Sugestera oraz obok Twojego loginu. Wygląda to następująco:

 

Gdzie wyświetla się rejestracja czasu w Sugesterze

Wszystkie pomiary są dodawane i zliczane w raporcie czasu pracy.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Początkujący Jasio
Witam,
W artykule nie wyjaśniono od czego zacząć aby utworzyć Timesheet. Poproszę o taką informację bo funkcja bardzo przydatna i atrakcyjna :) Jasne wydaje się mierzeniu czasu ręcznie-to można wykonać na podstawie opisanego skrótu.
Zagadką jest jak uzyskać raport automatycznego pomiaru czasu, od którego zaczyna się artykuł?
Raport wygląda świetnie :)

dziękuję i pozdrawiam
Początkujący Jasio

2018-04-06 08:37

Zgłoś naruszenie zasad

katarzyna
katarzyna
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
już uzupełniliśmy artykuł o brakujące informacje.

Pozdrawiam

2018-04-06 09:44

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Paweł
Witam serdecznie,

czy można by było wprowadzić poprawkę w tym miejscu (poniżej link do zrzutu ekranu) :

https://files.intum.com/s/sugester/files/30259/Zrzut%20ekranu%202018-02-23%20o%2014.40.54.png

tzn. dodać pole wyboru daty pracy.. codzienne przechodzenie "Raporty" i "Lista raportów" i "Czas pracy" i "dodaj godziny " jest bardzo męczące i marnuje bardzo dużo czasu przy wprowadzaniu danych.
dodanie tego pola pozwoli na przyśpieszenie tego procesu.

2018-05-16 12:13

Zgłoś naruszenie zasad

katarzyna
katarzyna
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

może Pan przyspieszyć ten proces poprzez dodanie zakładki "Skróty" (Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja menu > checkbox "Skróty"). Zakładka pojawi się w menu górnym, tam należy wybrać "Rejestruj czas" i rozwinąć więcej opcji - przeniesie się Pan tym sposobem do Timesheetu.

Żeby codziennie otrzymywać przypomnienia o wypełnieniu czasu pracy, należy wejść w Ustawienia > Konfiguracja Projektów > wybrać "Codziennie" w polu "Przypomnienia, gdy nie został wypełniony czas pracy".

Pozdrawiam

2018-05-16 12:30

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz