Timesheet - czas pracy

Utworzono: 2018-02-23
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-16

Liczba odwiedzin posta: 919

Raport czasu pracy to rozbudowane narzędzie pozwalające szczegółowo śledzić i zarządzać tym, jak w Twoim przedsiębiorstwie przebiega dzień pracy.

W tym artykule znajdziesz:
  • co to jest timesheet
  • jakie dane jesteś w stanie monitorować na podstawie raportu
  • jak rejestrować czas pracy dla danego zadania
Aby przejść do timesheetu należy w menu górnym wybrać Raporty > Lista raportów
 



Następnie z listy raportów należy wybrać Czas pracy

Dane wyświetlane w timesheecie

W dolnej części ekranu wyświetlają się trzy pozycje: suma godzin (sumaryczna liczba wszystkich przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria), projekty (sumaryczna liczba przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria rozbita na poszczególne projekty) oraz klienci (sumaryczna liczba przepracowanych godzin, które spełniają wybrane kryteria rozbita na poszczególnych klientów).


 

W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz też przycisk opisany +Dodaj godziny, który pozwala uzupełnić timesheet dla danego dnia. Po kliknięciu w ten przycisk zobaczysz ekran, na którym możesz uzupełnić opis, zadanie, czas trwania, datę, projekt, klienta, notatkę oraz tag związany z danym zadaniem/działaniem.
 


 

Po prawej stronie ekranu możesz przeglądać listę wszystkich aktywności ułożonych w kolejności chronologicznej - od najwcześniejszych do najpóźniejszych. Każda aktywność jest opatrzona informacjami o dokładnej dacie i godzinie wykonania, rodzaju i tytule (w przypadku aktywności dotyczących np. maili, wpisów w bazie wiedzy czy sugestii na forum). Więcej o aktywnościach dowiesz się z kolejnego artykułu - Raport aktywności.


Rejestracja czasu pracy

Oprócz całkowicie automatycznego mierzenia czasu pracy na podstawie aktywności w systemie, w Sugesterze możesz skorzystać także z "ręcznego" pomiaru czasu. Ta funkcja jest szczególnie przydatna, jeśli rozliczasz się z klientem na podstawie liczby przepracowanych godzin. Nasz licznik pozwala łatwo określić ile dokładnie minut i godzin dana osoba poświęciła na dane zadanie, projekt czy klienta. Aby włączyć licznik, wybierz Skróty > Rejestruj czas:

 



Możesz to też zrobić z poziomu skrzynki odbiorczej klikając w ikonę ustawień obok danego maila.

Opcja rejestracji czasu w Sugesterze - skrzynka odbiorcza
 

Po kliknięciu w którąś z tych opcji zobaczymy ekran rejestracji czasu. Wygląda on następująco:
 


 

W powyższym panelu można dodać opis danego pomiaru (na przykład "Pisanie artykułów pomocy") oraz wartość od jakiej zacznie się pomiar. Domyślnie wynosi ona zero, ale jeśli np. zapomnieliśmy włączyć pomiar, a spędziliśmy nad czymś już 2,5 godziny, to łatwo możemy rozpocząć działanie timera właśnie od takiej wartości. W tym miejscu możemy również przypisać dany pomiar do konkretnego projektu oraz klienta. Po uzupełnieniu wszystkich detali wystarczy kliknąć Zapisz aby timer zaczął działać. Od tej pory aktualna wartość timera będzie wyświetlana w tytule zakładki Sugestera oraz obok Twojego loginu. Wygląda to następująco:
 

Gdzie wyświetla się rejestracja czasu w Sugesterze

Wszystkie pomiary są dodawane i zliczane w raporcie czasu pracy.

Będąc w danym zadaniu, jeśli chcesz zobaczyć, ile sumarycznie poświęciłeś czasu na jego rozwiązanie, możesz jednym kliknięciem przejść do swojego timesheetu, w którym system wyświetli Ci podsumowanie godzin tylko do tego zadania.

Aby przejść do timesheetu, kliknij pole Szacowany czas pracy, znajdujące się w lewym górnym rogu, między tytułem a treścią zadania.



System przeniesie Cię do timesheetu i wyświetli Ci czas poświęcony na to zadanie z podziałem na poszczególne dni. Dzięki temu możesz przeanalizować kiedy i ile czasu zostało poświęcone na to zgłoszenie. Łatwiej wtedy np. o rozliczenie z pracownikiem.


 



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Początkujący Jasio
Witam,
W artykule nie wyjaśniono od czego zacząć aby utworzyć Timesheet. Poproszę o taką informację bo funkcja bardzo przydatna i atrakcyjna :) Jasne wydaje się mierzeniu czasu ręcznie-to można wykonać na podstawie opisanego skrótu.
Zagadką jest jak uzyskać raport automatycznego pomiaru czasu, od którego zaczyna się artykuł?
Raport wygląda świetnie :)

dziękuję i pozdrawiam
Początkujący Jasio

2018-04-06 08:37

Zgłoś naruszenie zasad

katarzyna
katarzyna
Odpowiedź główna (test)   Dzień dobry,
już uzupełniliśmy artykuł o brakujące informacje.

Pozdrawiam

2018-04-06 09:44

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Paweł
Witam serdecznie,

czy można by było wprowadzić poprawkę w tym miejscu (poniżej link do zrzutu ekranu) :

https://files.intum.com/s/sugester/files/30259/Zrzut%20ekranu%202018-02-23%20o%2014.40.54.png

tzn. dodać pole wyboru daty pracy.. codzienne przechodzenie "Raporty" i "Lista raportów" i "Czas pracy" i "dodaj godziny " jest bardzo męczące i marnuje bardzo dużo czasu przy wprowadzaniu danych.
dodanie tego pola pozwoli na przyśpieszenie tego procesu.

2018-05-16 12:13

Zgłoś naruszenie zasad

katarzyna
katarzyna
Odpowiedź główna (test)   Dzień dobry,

może Pan przyspieszyć ten proces poprzez dodanie zakładki "Skróty" (Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja menu > checkbox "Skróty"). Zakładka pojawi się w menu górnym, tam należy wybrać "Rejestruj czas" i rozwinąć więcej opcji - przeniesie się Pan tym sposobem do Timesheetu.

Żeby codziennie otrzymywać przypomnienia o wypełnieniu czasu pracy, należy wejść w Ustawienia > Konfiguracja Projektów > wybrać "Codziennie" w polu "Przypomnienia, gdy nie został wypełniony czas pracy".

Pozdrawiam

2018-05-16 12:30

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz