Do czego służą interesy?

Utworzono: 2019-05-23
Ostatnia aktualizacja: 2019-08-12

Liczba odwiedzin posta: 149

Jeśli prowadzisz w swojej firmie sprzedaż i zależy Ci na monitorowaniu jej etapów oraz wyników, na pewno przyda Ci się nasz moduł interesów.

Poniżej opisujemy dwa przykłady zastosowania naszych interesów w Twojej firmie

Interes jako szansa sprzedaży

Jedną z możliwości, jakie dają Ci interesy w Sugesterze jest zapisywanie działań, które mają doprowadzić do realizacji celu i zamknięcia sprzedaży. Zbiór tych działań w sprzedaży nazywany jest często szansą sprzedaży. 
Tworzenie, zarządzanie i monitorowanie szans sprzedaży jest istotne w każdej firmie, która jest nastawiona na osiągnięcie sukcesu.
Szansa sprzedaży wizualizuje działania dotyczące prób finalizacji na każdym jej etapie, od stworzenia szansy w systemie, przez ofertowanie, negocjacje, po jej realizację czyli zakup produktu lub usługi przez klienta.
Praca z szansami sprzedaży jest szczególnie istotna w dziale handlowym, gdyż pozwala handlowcom na analizowanie, monitorowanie oraz prognozowanie wygranej.

Za pomocą szansy sprzedaży handlowiec łatwiej też określi przyczyny niepowodzenia danej szansy i będzie mógł zweryfikować ile szans na jakim etapie zostaje zakończona. To daje podstawy do przemyślenia taktyki sprzedaży i wprowadzenia potrzebnych zmian.

Dzięki zintegrowaniu Interesów z CRMem wszystkie informacje dotyczące sprzedaży masz w jednym miejscu - od historii komunikacji dotyczącej negocjacji i oferty, przez informacje o proponowanych rabatach, po zadania do wykonania dla konkretnej szansy.
Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie.

Interes jako historia finansowa w Twojej firmie

Nie każda firma ma dział sprzedaży. Każda jednak, by się rozwijać musi sprzedawać. Dlatego warto każdą sprzedaż zapisywać, by móc potem dokonywać analizy i planować kolejne etapy rozwoju. W Sugesterze możesz zapisywać zakup usługi czy produktu za pomocą interesów. Każdy interes możesz przypisać do konkretnego klienta, dzięki czemu tworzysz przejrzystą historię zrealizowanych transakcji.

Jeśli nie zależy Ci, by dokładnie śledzić etapy sprzedaży, a po prostu zapisywać zakup, wystarczy stworzyć w Sugesterze interes, przypisać go do klienta i zapisać jego wartość. Nawet taki prosty zapis pozwoli Ci weryfikować jak idą postępy sprzedaży w Twojej firmie, będziesz mógł też aktywować automatyzacje, które będą wspierać Twoje działania marketingowe. 

Za pomocą interesów możesz np. zapisywać do kiedy jest ważna subskrypcja lub pakiet szkoleniowy dla każdego z klientów. Dodatkowo możesz ustawić zadanie cykliczne oraz filtr, dzięki któremu system będzie za Ciebie przeszukiwał klientów, którym kończy się w niedługim czasie (np za 7 dni) subskrypcja i przypomni Ci, by się do ich odezwać z propozycją o przedłużenie.

Interesy pomogą Ci też realizować politykę rabatów. Zapisując każdą transakcję dla danego klienta, jesteś w stanie porównać, który klient jest dla Ciebie bardziej wartościowy i któremu można przyznać rabat.

Interesy znajdziesz w zakładce CRM w głównym menu na swoim koncie w Sugesterze.


 


Powrót


Dodaj komentarz