Zarządzanie etapami sprzedaży

Utworzono: 2019-05-16
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 1704

Proces sprzedaży składa się z kilku etapów, przez które handlowiec przechodzi wraz z klientem. Niezależnie od branży czy rodzaju biznesu można wyróżnić etap początkowy, czyli kontakt z klientem, potem następuje wysłanie oferty, negocjacje, być może po drodze też spotkanie, a na końcu finalizacja i sprzedaż. 

Cały proces jest podzielony na etapy, które mówią o stopniu zaawansowania szansy sprzedaży i prawdopodobieństwie podpisania umowy. Tym bardziej prawdopodobne, że szansa zostanie zakończona sukcesem, im na dalszym etapie się znajduje. 

Za każdym razem kiedy zostanie spełniony określony warunek (np. klient po rozmowie telefonicznej wyrazi chęć otrzymania maila z ofertą lub spotkania), szansa sprzedaży jest przesuwana na kolejny - wyższy - etap, aż do zamknięcia sprzedaży, czyli podpisania umowy.

Takie zarządzanie szansami znacznie ułatwia pracę zarówno sprzedawcy, jak i osobie nadzorującej dział sprzedaży. Handlowiec, przeglądając swoje szanse od razu wychwyci te, które wymagają akcji, a kierownik sprzedaży będzie mógł łatwo monitorować i analizować efektywność swoich pracowników.

W Sugesterze etapy sprzedaży określasz za pomocą statusów, które możesz definiować w Ustawieniach konta

W tym artykule dowiesz się:
  • jak dodać status do interesów
  • jak edytować status
  • jak zmieniać kolejność statusów
  • jak wyszukiwać po statusach

Dodawanie statusu 

Możesz dodać tyle statusów, ile etapów sprzedaży występuje w Twojej firmie. Aby dodać status dla interesu, wykonaj następujące kroki:
  • wejdź w Ustawienia > Ustawienia konta > Statusy, kliknij w koło zębate w prawym górnym rogu i z rozwijanej listy wybierz Interesy

deal
  • kliknij niebieski przycisku +Dodaj status
  • w nowym oknie uzupełnij pola statusu: nazwę, opis, pipeline (więcej na ten temat dowiesz się z artykułu Pipeline i prognozowanie sprzedaży). Wybierz też kolor dla danego statusu - wygodniej wtedy przeglądać listę szans sprzedaży
  • kliknij Zapisz
Po dodaniu swoich statusów zobaczysz je wszystkie na liście. Z czasem, kiedy zaczniesz z nich korzystać, przy każdej nazwie statusu, w kolumnie Interesy, pojawi się liczba szans przypisanych do tego statusu.

Zrzut ekranu 2019 05 23 o 17

Edycja nazwy statusu

Jeśli potrzebujesz zmienić nazwę Twoich etapów sprzedaży, wystarczy że wejdziesz w Ustawienia > Ustawienia konta > Statusy > ikonka koła zębatego >Statusy interesów i klikniesz w nazwę statusu, który chcesz zmienić. Na koniec edycji kliknij Zapisz.

screenshot ksss

Do statusów możesz też łatwo przejść z poziomu listy interesów, klikając ikonkę koła zębatego w prawym górnym rogu i wybierając opcję Statusy interesów.

Zmiana kolejności wyświetlania statusów

Jeżeli proces sprzedażowy w Twojej firmie uległ zmianie, potrzebujesz usunąć jakiś etap sprzedaży lub zmienić jego pozycję, wystarczy że przejdziesz do listy statusów (powyżej ścieżka dostępu), złapiesz nazwę statusu, którego kolejność chcesz zmienić i przeciągniesz na zasadzie drag&drop w odpowiednie miejsce.

gfdsdfdfg


Wyszukiwanie po statusach

Wyszukiwarka w interesach pozwoli Ci w szybki sposób znaleźć interesy o określonym statusie. Możesz w ten sposób łatwo zweryfikować ile szans sprzedaży w tym miesiącu jest na etapie kontaktu z klientem, ile - oferty, a ile już zakończyło się podpisaniem umowy.

sgdfgfd
 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz