Interes wygrany, stracony, trwa
Utworzono:
2022-04-28
Ostatnia aktualizacja: 2022-05-05
Ostatnia aktualizacja: 2022-05-05
Liczba odwiedzin posta: 705
W Sugesterze istnieje możliwość zaznaczania, a potem monitorowania czy szansa sprzedaży została zrealizowana, czy zakończyła się porażką. Służą do tego opcje "wygrany" i "stracony" w edycji interesu.
Chcąc zamknąć szansę sprzedaży, wystarczy zaznaczyć jeden z checkboxów w edycji danego interesu. W zależności czy sprzedaż zakończyła się sukcesem, czy porażką należy zaznaczyć checkbox "Wygrany" lub "Stracony".
Zamykając w ten sposób szanse sprzedaży, można potem przeanalizować na jakim etapie (=status interesu) najczęściej dochodzi do sprzedaży lub rezygnacji.
Wystarczy w wyszukiwaniu w polu "Zamknięcie" wybrać opcję "wygrany"/"stracony". System wyświetli wszystkie interesy z zaznaczonym checkboxem "wygrany" lub "stracony".
Takie działania pozwalają na monitorowanie, a w dalszym etapie na usprawnianie planów finansowych firmy. Dzięki nim można sprawdzić jak cele sprzedażowe mają się do osiągniętych wyników, a także jak wyglądają postępy w działaniu poszczególnych handlowców (wystarczy wybrać osobę odpowiedzialną jako parametr wyszukiwania).
Pole "wygrany"/"stracony" może być też uzupełniane automatycznie przez system, jeśli uzupełnimy w danym interesie pola "Od" i "Do". Najczęściej takie rozwiązanie jest wykorzystywane, jeśli rozliczamy się z klientem na podstawie wykupionego przez niego abonamentu. Abonament wykupywany jest na konkretny okres czasu.
W tym przypadku interes jest "wygrany", jeśli pole "Do" w interesie ma datę inną niż dzisiaj "na przyszłość".
Natomiast interes jest "stracony", jeżeli w polu "Do" data jest dzisiejsza lub wcześniejsza.
Uzupełnione pole "Od" i "Do" w interesie wiąże się z polem "Płatny" na karcie klienta. Jeżeli interes jest przegrany, to pod statusem na karcie klienta na czerwono wyświetla się okres płatności dla ostatniego interesu dla tego klienta. Natomiast jeśli interes jest wygrany, to przy nazwie klienta wyświetla się żółta flaga.
Wszystkie interesy, niezależnie czy są wygrane, czy stracone są wyświetlane na liście interesów.
Oprócz interesów wygranych i straconych system wyświetla też interesy, które nie zostały zamknięte. Wybierając w wyszukiwaniu w polu "Zamknięcie" opcji "trwa", wyświetli się lista aktualnych interesów ze statusem innym niż oznaczający sprzedaż lub rezygnację.
Chcąc zamknąć szansę sprzedaży, wystarczy zaznaczyć jeden z checkboxów w edycji danego interesu. W zależności czy sprzedaż zakończyła się sukcesem, czy porażką należy zaznaczyć checkbox "Wygrany" lub "Stracony".
Zamykając w ten sposób szanse sprzedaży, można potem przeanalizować na jakim etapie (=status interesu) najczęściej dochodzi do sprzedaży lub rezygnacji.
Wystarczy w wyszukiwaniu w polu "Zamknięcie" wybrać opcję "wygrany"/"stracony". System wyświetli wszystkie interesy z zaznaczonym checkboxem "wygrany" lub "stracony".
Takie działania pozwalają na monitorowanie, a w dalszym etapie na usprawnianie planów finansowych firmy. Dzięki nim można sprawdzić jak cele sprzedażowe mają się do osiągniętych wyników, a także jak wyglądają postępy w działaniu poszczególnych handlowców (wystarczy wybrać osobę odpowiedzialną jako parametr wyszukiwania).
Pole "wygrany"/"stracony" może być też uzupełniane automatycznie przez system, jeśli uzupełnimy w danym interesie pola "Od" i "Do". Najczęściej takie rozwiązanie jest wykorzystywane, jeśli rozliczamy się z klientem na podstawie wykupionego przez niego abonamentu. Abonament wykupywany jest na konkretny okres czasu.
W tym przypadku interes jest "wygrany", jeśli pole "Do" w interesie ma datę inną niż dzisiaj "na przyszłość".
Natomiast interes jest "stracony", jeżeli w polu "Do" data jest dzisiejsza lub wcześniejsza.
Uzupełnione pole "Od" i "Do" w interesie wiąże się z polem "Płatny" na karcie klienta. Jeżeli interes jest przegrany, to pod statusem na karcie klienta na czerwono wyświetla się okres płatności dla ostatniego interesu dla tego klienta. Natomiast jeśli interes jest wygrany, to przy nazwie klienta wyświetla się żółta flaga.
Wszystkie interesy, niezależnie czy są wygrane, czy stracone są wyświetlane na liście interesów.
Oprócz interesów wygranych i straconych system wyświetla też interesy, które nie zostały zamknięte. Wybierając w wyszukiwaniu w polu "Zamknięcie" opcji "trwa", wyświetli się lista aktualnych interesów ze statusem innym niż oznaczający sprzedaż lub rezygnację.
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz