Własne pola w klientach

Utworzono: 2015-08-05
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-24
Liczba odwiedzin posta: 1393

W Sugesterze istnieje możliwość dodawania własnych pól (dodatkowych pól) na karcie klienta. Dzięki nim możesz opisywać kontrahentów nie tylko za pomocą z góry zdefiniowanych właściwości (takich jak NIP, numer telefonu, adres e-mail itp.), ale też samodzielnie stworzyć nowe pozycje. Jeśli Twoja firma posługuje się na przykład wewnętrznym systemem numeracji klientów, to możesz dodać do karty klienta pole, które będzie zawierało numer identyfikacyjny w używanym przez Ciebie formacie.


W tym artykule znajdziesz:

  • jak dodać własne pole
  • jak dodać pole wyboru i pole wielokrotnego wyboru
  • jak zmienić nazwę pola
  • jak usunąć własne pole


Dodawanie własnego pola w klientach

Będąc na liście klientów (CRM>Klienci), kliknij ikonkę trybiku po prawej stronie i wybierz Dodaj własne pole. W nowym oknie wpisz nazwę tego pola i wybierz jego rodzaj. Możesz też zaznaczyć czy pole ma się wyświetlać na liście klientów.



Dodawanie pola wyboru i pola wielokrotnego wyboru

Aby dodać własne pole wyboru, wejdź w Ustawienia>Ustawienia konta>Zaawansowane i w polu Dodatkowe pola do klienta kliknąć Edytuj. Dodaj nowe pole, klikając przycisk "+". Tym przyciskiem dodajesz również pozycje do wyboru.
Pamiętaj! W polu Typ danych zawsze musi być wybrane Pole tekstowe.

Jeśli chcesz stworzyć pole wielokrotnego wyboru, zaznacz w okienku na dole checkbox Lista wielokrotnego wyboru. Na koniec kliknij przycisk Zmień w okienku i Zapisz na dole strony.



Zmiana nazwy i kasowanie własnego pola

Jeśli chcesz zmienić nazwę pola, albo je usunąć, bo nie jest Ci już potrzebne, wystarczy, że z listy klientów wejdziesz w dowolnego klienta i klikniesz Edytuj. W oknie edycji przy dodatkowych polach będziesz widział 2 ikonki: edycji nazwy i kosza.




 


Powrót


Dodaj komentarz