Statusy w Sugesterze
Utworzono:
2023-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2023-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2023-02-07
Liczba odwiedzin posta: 546
Statusy w Sugesterze służą określaniu etapów, poszczególnych kroków danego procesu w firmie.
W zależności od tego, w jakim miejscu systemu się znajdują pozwalają:
- w mailach - monitorować na jakim etapie jest obsługa danego maila np. status "konsultacja" będzie oznaczał, że wiadomość czeka na informacje zwrotną od przełożonego
- w zadaniach - sprawdzać na jakim etapie realizacji jest dane zgłoszenie np. status "w trakcie" będzie informował, że zadanie jest w trakcie realizacji
- w klientach - sprawdzać na jakim etapie sprzedażowym, w jakiej relacji jesteśmy z klientem np. status "potencjalny" będzie oznaczał, że jest szansa na pozyskanie klienta
- w interesach - monitorować na jakim etapie jest sprzedaż np. status "realizacja" będzie informował, że sprzedaż zakończono sukcesem
- w projektach - monitorować, w którym miejscu projektu jesteśmy np. status "feedback od klienta" będzie oznaczał, że klient dostał wstępny projekt i czekamy na informację zwrotną
- w kontaktach - sprawdzać czy kontakt jest już naszym klientem, czy jesteśmy w trakcie pozyskiwania go
- w bazie wiedzy - monitorować na jakim etapie realizacji jest post w bazie wiedzy. Dodatkowo, za pomocą statusów w bazie wiedzy określamy rodzaj posta wyświetlany w changelogu np. w Sugesterze za pomocą statusów określamy, że jest to post "blog" lub "ważny komunikat" lub "nowości" itd
Dzięki statusom łatwiej delegować zadania, organizować pracę i planować czynności. Nie trzeba też nikogo dopytywać o stan realizacji, bo wszystko jest widoczne w danych w systemie.
Dla każdego modułu w Sugesterze po założeniu konta ustawione są domyślne statusy. W każdej chwili można jednak je edytować lub dodać nowe, dostosowane do potrzeb w firmie.
Dostęp do listy statusów ma jedynie admin i właściciel konta.
Aby dodać/edytować status należy:
1. wejść w zakładkę Ustawienia -> Ustawienia konta
2. w menu po lewej stronie wybrać "Statusy"
3. po wejściu w statusy pierwsze wyświetlają się statusy klientów. Wystarczy rozwinąć strzałkę przy ikonce trybiku w prawym górnym rogu, by przejść do kolejnych list statusów.
Aby dodać nowy status wystarczy, będąc na odpowiedniej liście kliknąć przycisk "Dodaj status".
Oprócz własnych nazw statusów można im też nadać kolory. Dzięki temu czasem jeden rzut oka, bez wczytywania się, pozwoli ocenić etap realizacji procesu.
Więcej szczegółowych informacji na temat zarządzania statusami w poszczególnych modułach znajduje się w postach:
Przydatny będzie też artykuł Jak zbadać ID statusu?
W zależności od tego, w jakim miejscu systemu się znajdują pozwalają:
- w mailach - monitorować na jakim etapie jest obsługa danego maila np. status "konsultacja" będzie oznaczał, że wiadomość czeka na informacje zwrotną od przełożonego
- w zadaniach - sprawdzać na jakim etapie realizacji jest dane zgłoszenie np. status "w trakcie" będzie informował, że zadanie jest w trakcie realizacji
- w klientach - sprawdzać na jakim etapie sprzedażowym, w jakiej relacji jesteśmy z klientem np. status "potencjalny" będzie oznaczał, że jest szansa na pozyskanie klienta
- w interesach - monitorować na jakim etapie jest sprzedaż np. status "realizacja" będzie informował, że sprzedaż zakończono sukcesem
- w projektach - monitorować, w którym miejscu projektu jesteśmy np. status "feedback od klienta" będzie oznaczał, że klient dostał wstępny projekt i czekamy na informację zwrotną
- w kontaktach - sprawdzać czy kontakt jest już naszym klientem, czy jesteśmy w trakcie pozyskiwania go
- w bazie wiedzy - monitorować na jakim etapie realizacji jest post w bazie wiedzy. Dodatkowo, za pomocą statusów w bazie wiedzy określamy rodzaj posta wyświetlany w changelogu np. w Sugesterze za pomocą statusów określamy, że jest to post "blog" lub "ważny komunikat" lub "nowości" itd
Dzięki statusom łatwiej delegować zadania, organizować pracę i planować czynności. Nie trzeba też nikogo dopytywać o stan realizacji, bo wszystko jest widoczne w danych w systemie.
Dla każdego modułu w Sugesterze po założeniu konta ustawione są domyślne statusy. W każdej chwili można jednak je edytować lub dodać nowe, dostosowane do potrzeb w firmie.
Dostęp do listy statusów ma jedynie admin i właściciel konta.
Aby dodać/edytować status należy:
1. wejść w zakładkę Ustawienia -> Ustawienia konta
2. w menu po lewej stronie wybrać "Statusy"
3. po wejściu w statusy pierwsze wyświetlają się statusy klientów. Wystarczy rozwinąć strzałkę przy ikonce trybiku w prawym górnym rogu, by przejść do kolejnych list statusów.
Aby dodać nowy status wystarczy, będąc na odpowiedniej liście kliknąć przycisk "Dodaj status".
Oprócz własnych nazw statusów można im też nadać kolory. Dzięki temu czasem jeden rzut oka, bez wczytywania się, pozwoli ocenić etap realizacji procesu.
Więcej szczegółowych informacji na temat zarządzania statusami w poszczególnych modułach znajduje się w postach:
- Zarządzanie statusami klientów
- Zarządzanie statusami projektów
- Statusy kontaktów
- Statusy zadań
- Zarządzanie etapami sprzedaży
- Własne statusy maili
Przydatny będzie też artykuł Jak zbadać ID statusu?
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz