Zarządzanie statusami klientów

Utworzono: 2015-12-30
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-16

Liczba odwiedzin posta: 2322

Statusy pozwalają w szybki sposób filtrować klientów określonego typu, dzięki statusom wiemy też, na jakim etapie współpracy jesteśmy z danym klientem.

W tym artykule dowiesz się:
  • jak dodać nowy status
  • gdzie znaleźć podgląd aktualnego statusu na liście i karcie klienta
  • jak wyszukać klientów po danym statusie
  • jak zmienić nazwę statusu
  • jak zmienić status dla kilku klientów jednocześnie
  • jak nadać kolor statusowi

Dodawanie nowego statusu

Sugester oferuje 4 domyślne statusy klientów: Kontakt, Potencjalny, Płacący i Stracony.

Jeśli dopiero zaczynasz pracę z programem i chcesz wyświetlić domyślne statusy klientów, wejdź w Ustawienia > Ustawienia konta > Statusy.



Aby dodać nowy status kliknij przycisk +Dodaj status i wpisz nazwę nowego statusu. Możesz też wybrać pipeline (więcej o pipeline w artykule Pipeline i prognozowanie sprzedaży) oraz nadać kolor nowemu statusowi.

Podgląd aktualnego statusu na liście i karcie klienta

Na liście klientów Status to po prostu jedna z wyświetlanych kolumn. Domyślnie kolumna Status jest widoczna na liście. Możesz dowolnie zmieniać jej położenie lub po prostu jej nie pokazywać na liście, dzięki funkcji Opcje wyświetlania (opis tej funkcji znajdziesz w artykule Własne widoki listy klientów).



Na karcie klienta jego status jest wyświetlany tuż pod nazwą klienta.


Wyszukiwanie klientów po statusie

Aby wyszukać wszystkich klientów o danym statusie, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki jaka znajduje się po lewej stronie listy i w polu Status wybrać odpowiednią pozycję.


 

Zmiana nazwy statusu

Aby zmienić nazwy domyślnych statusów klientów, należy wejść w Ustawienia Ustawienia konta Statusy, a następnie kliknąć w ikonkę klucza po prawej stronie przy nazwie, którą chcemy zmienić i wybrać Edytuj.


 

Zmiana statusu dla kilku klientów jednocześnie

Wystarczy wejść na listę klientów (CRM > Klienci), zaznaczyć checkboxami pozycje, których statusy chcesz zmienić i w górnej belce nad listą wybrać odpowiedni status.


Nadawanie kolorów statusom klientów

Wejdź w Ustawienia > Ustawienia konta > Statusy, kliknij Edytuj > Więcej opcji i wybierz z palety kolor, który będzie charakteryzował ten status.


 


Powrót


Dodaj komentarz