CRM - zarządzanie bazą klientów
Utworzono:
2020-09-10
Ostatnia aktualizacja: 2021-08-17
Ostatnia aktualizacja: 2021-08-17
Liczba odwiedzin posta: 1437
Tworząc ten artykuł chcielibyśmy przedstawić moduł CRM biorąc pod uwagę codzienną pracę. Dlatego w artykule tym znajdziesz:
Na początku korzystania z systemu, klientów możemy wprowadzić na dwa sposoby.
Właściciel konta lub administrator (osoba posiadająca dostęp do panelu "Ustawień" konta) może:
- krótki opis, jak do Sugestera możemy wprowadzić dane nowych klientów
- jakie opcje są konfigurowalne przez administratora
- jak wygląda moduł i z czego się składa
- jak pracować z danymi pojedynczego klienta - karta klienta
- oraz na co pozwala nam system przy pracy z wieloma danymi - lista klientów
Moduł CRM jest głównym narzędziem do zarządzania danymi klientów. Tutaj wprowadzamy oraz aktualizujemy wszystkie informacje określające nasze relacje z kontrahentem.
Na początku korzystania z systemu, klientów możemy wprowadzić na dwa sposoby.
- ręcznie
- za pomocą importu
Właściciel konta lub administrator (osoba posiadająca dostęp do panelu "Ustawień" konta) może:
Zaimportować bazę klientów - Administrator konta może wgrać całą listę klientów, odpowiednio określoną i przydzieloną. Stosując opcję "Importuj klientów" importujemy naszych klientów. Jeśli nasi klienci zawierają wiele kontaktów to administrator importuje je w kolejnym pliku za pomocą opcji "Importuj kontakty do klientów".
Administrator przygotowując dane do importu powinien zapisać je za pomocą formatu plików XLS i CSV. W jednym pliku importowym (zarówno przy imporcie klientów jak i kontaktów) może znajdować się maksymalnie 5 000 rekordów.
Administrator przygotowując dane do importu powinien zapisać je za pomocą formatu plików XLS i CSV. W jednym pliku importowym (zarówno przy imporcie klientów jak i kontaktów) może znajdować się maksymalnie 5 000 rekordów.
Dodać statusy - Statusy mogą określać np. zaawansowanie procesu sprzedażowego lub etap współpracy z kontrahentem.
Stworzyć działy - Podział klientów na działy pomaga w ograniczeniu dostępów do odpowiednich danych. Ułatwia i upraszcza również pracę. Jeśli będziemy należeć do danego działu, będziemy mieć dostęp do bazy klientów z tego działu. Jeśli nie widzimy danego klienta, tzn. że nie mamy uprawnień do wyświetlenia jego danych. Przykładem może być stworzenie działów względem regionów kraju. Każdy dział zajmuje się klientami z danego obszaru i nie potrzebują przeszukiwać całej bazy danych. Innym przykładem mogą być działy "sprzedaż i obsługa". Każdy dział zajmuje się swoją częścią bazy danych.
Dodać nowe pola do karty klientów - pola własne - Dodatkowe pola na karcie klienta pomagają dostosować kartę klienta do branży w której działamy. Pola dodaje administrator ale wszyscy użytkownicy mogą je uzupełnić. Dodatkowe pola można wyświetlić rownież jako kolumnę na liście klientów i dzięki temu wyświetlać te specyficzne dane, które nas interesują.
Karta klienta
Praca z bazą klientów
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz