CRM - zarządzanie bazą klientów

Utworzono: 2020-09-10
Ostatnia aktualizacja: 2021-08-17
Liczba odwiedzin posta: 386

Tworząc ten artykuł chcielibyśmy przedstawić moduł CRM biorąc pod uwagę codzienną pracę. Dlatego w artykule tym znajdziesz:
  • krótki opis, jak do Sugestera możemy wprowadzić dane nowych klientów
  • jakie opcje są konfigurowalne przez administratora
  • jak wygląda moduł i z czego się składa
  • jak pracować z danymi pojedynczego klienta - karta klienta
  • oraz na co pozwala nam system przy pracy z wieloma danymi - lista klientów


Moduł CRM jest głównym narzędziem do zarządzania danymi klientów. Tutaj wprowadzamy oraz aktualizujemy wszystkie informacje określające nasze relacje z kontrahentem.


Na początku korzystania z systemu, klientów możemy wprowadzić na dwa sposoby
  • ręcznie
  • za pomocą importu

Właściciel konta lub administrator (osoba posiadająca dostęp do panelu "Ustawień" konta) może:
 
Zaimportować bazę klientów - Administrator konta może wgrać całą listę klientów, odpowiednio określoną i przydzieloną. Stosując opcję "Importuj klientów" importujemy naszych klientów. Jeśli nasi klienci zawierają wiele kontaktów to administrator importuje je w kolejnym pliku za pomocą opcji  "Importuj kontakty do klientów".
Administrator przygotowując dane do importu powinien zapisać je za pomocą formatu plików XLS i CSV. W jednym pliku importowym (zarówno przy imporcie klientów jak i kontaktów) może znajdować się maksymalnie 5 000 rekordów.
 
Dodać statusy  - Statusy mogą określać np. zaawansowanie procesu sprzedażowego lub etap współpracy z kontrahentem.
 
Stworzyć działy  - Podział klientów na działy pomaga w ograniczeniu dostępów do odpowiednich danych. Ułatwia i upraszcza również pracę. Jeśli będziemy należeć do danego działu, będziemy mieć dostęp do bazy klientów z tego działu. Jeśli nie widzimy danego klienta, tzn. że nie mamy uprawnień do wyświetlenia jego danych. Przykładem może być stworzenie działów względem regionów kraju. Każdy dział zajmuje się klientami z danego obszaru i nie potrzebują przeszukiwać całej bazy danych. Innym przykładem mogą być działy "sprzedaż i obsługa". Każdy dział zajmuje się swoją częścią bazy danych.
 
Dodać nowe pola do karty klientów - pola własne - Dodatkowe pola na karcie klienta pomagają dostosować kartę klienta do branży w której działamy. Pola dodaje administrator ale wszyscy użytkownicy mogą je uzupełnić. Dodatkowe pola można wyświetlić rownież jako kolumnę na liście klientów i dzięki temu wyświetlać te specyficzne dane, które nas interesują.
 

 

Karta klienta

Praca z bazą klientów

 



Powrót


Dodaj komentarz