Tworzenie nowego klienta z poziomu inboxu

Utworzono: 2015-06-19
Ostatnia aktualizacja: 2019-03-08

Liczba odwiedzin posta: 1061

Jeśli jesteś akurat w inboxie, przeglądasz listę postów i widzisz, że otrzymałeś maila od nadawcy, którego nie ma w Twojej bazie klientów, a wiesz, że powinien się tam znaleźć, możesz szybko z tego miejsca dodać nowy rekord do bazy klientów, bez konieczności przechodzenia do zakładki Klienci.

Jeżeli nadawca jest już na Twojej liście klientów, ale napisał z innego adresu niż dotychczas, z poziomu inboxu możesz też dodać ten adres do listy jego kontaktów.

Dzięki temu wszystkie wiadomości od tego nadawcy, znajdą się na jego karcie klienta. Łatwiej będzie Ci wtedy zarządzać kontaktami z takim klientem.

Aby dodać nowego klienta/dołączyć adres mailowy do istniejącego klienta z poziomu listy w inboxie, wystarczy kliknąć ikonkę trybiku znajdującą się po prawej stronie tego maila i wybrać Utwórz/Dołącz do klienta.





Po wybraniu tej opcji, zobaczysz okienko, w którym będziesz mógł wybrać czy chcesz stworzyć nowego klienta, czy może dodać nowy kontakt do już istniejącego klienta.
 

Dodawanie nowego klienta

Jeśli dodajesz zupełnie nowego klienta, uzupełnij pola nazwa, e-mail i telefon. Jeśli Twój klient korzysta z domeny firmowej, możesz też zaznaczyć checkbox Dodaj domenę. System automatycznie uzupełni to pole w profilu Twojego klienta. Dzięki temu wszystkie wiadomości przychodzące z tej domeny, zostaną podpięte pod tego klienta. Dotyczy to również sytuacji, kiedy klient wyśle Ci maila z domeny firmowej, ale z innego adresu niż dotychczas, którego do tej pory nie było w Twojej bazie kontaktów w Sugesterze. Unikniesz dzięki temu zdublowanych rekordów.



Jeśli chcesz od razu uzupełnić pozostałe dane klienta, nie tylko te podstawowe, kliknij przycisk Zapisz i dodaj więcej danych. System automatycznie przeniesie Cię do okna tworzenia klienta w zakładce Klienci. Jeżeli wprowadzasz nową firmę, możesz znacznie zaoszczędzić czas przy uzupełnianiu dodatkowych danych i skorzystać z opcji Pobierz dane z rejestru GUS.



 

Dodawanie nowego kontaktu do istniejącego klienta

Jeżeli wybierasz ten wariant, w polu Wybierz klienta znajdziesz listę wszystkich swoich klientów, spośród których będziesz mógł wybrać tego, do którego chcesz dołączyć nowy adres email.





Od tej pory wszystkie kolejne wiadomości przychodzące z tego adresu e-mail (powiązanego z kontaktem) będą oznaczone avatarem klienta (można zastąpić je zdjęciem lub logotypem klienta wgranym własnoręcznie) i będą widoczne zarówno w inboxie, jak i na karcie tego klienta.




 


Powrót


Dodaj komentarz