Wysyłanie e-mailingu/newsletterów z Sugestera

Utworzono: 2016-06-29
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10

Liczba odwiedzin posta: 3685

Sugester umożliwia wysłanie kampanii/newslettera do grupy użytkowników. Aby korzystać z tej opcji musimy mieć aktywny moduł E-mail marketing (opcję aktywowania modułu znajdziemy w menu Ustawienia > Więcej).

Wideo z podpowiedzią jak działa moduł e-mail marketing można obejrzeć tutaj - http://pomoc.sugester.pl/6156758-Modul-e-mail-marketing

Aby wysłać kampanię e-mailową można najpierw oznaczyć wybraną grupę użytkowników za pomocą nowego tagu, filtra lub wkleić samą listę adresów e-mail podczas wysłania mailingu (jeżeli chcesz w ten sposób stworzyć grupę mailową - przejdź do punktu 2. Wysyłanie mailingu)

1. Tworzenie listy odbiorców

Dokładny opis i sposoby tworzenia list odbiorców znajdzie w tym artykule: Metody tworzenia list odbiorców

Gdy mamy już stworzoną listę odbiorców możemy wysyłać im masowy mailing.

Następnie przechodzimy do menu E-mailing i z dostępnych opcji wybieramy "Wyślij mailing".  Przechodzimy do ekranu tworzenia nowej wiadomości.


2. Wysyłanie mailingu


W tym momencie wybieramy listę odbiorców, do której wysyłamy wiadomość. Możemy również dopiero w tym momencie stworzyć naszą listę mailingową: 

Zrzut ekranu 2019 10 17 o 13

3. Tworzenie wiadomości + zmienne


W treści newslettera możemy korzystać z tagów (zmiennych, które zostaną zamienione na unikalne wartości), które możemy wykorzystać w wiadomości to między innymi:

<a href="[[unsubscribe_url]]">Wypisz się</a> - Link (wprowadzony w trybie HTML edycji treści maila) do wypisania się z newslettera. Osoba, która kliknie w link zostanie dodana do listy "Lista usnubscribe" (Emailing > menu z trybikiem z prawej strony > Lista unsuscribe) i nie otrzyma od nas więcej żadnej wiadomości. Link doklejany jest automatycznie przez system do każdej kampanii mailingowej. Jeśli masz przygotowany wcześniej szablon maila z dodanym przez siebie linkiem unsubscribe, Sugester usunie link systemowy i pozostawi tylko Twój, tak żeby linki nie były zdublowane.

{{client.name}} - ten tag zamieni się w nazwę klienta
{{client.email}} - ten tag zamieni się w email klienta
{{client.id}} - ten tag zamieni się w numer klienta do którego wiadomość została wysłana
{{client.first_name}} - ten tag zamieni się w imię klienta
 {{client.xxx}}  -  inne dostępne pola: https://github.com/sugester/api#client


{{#if client.integer1 > 0}}
   Dziękuję że kupiłeś/kupiłaś od nas {{client.string1}} produktów!
{{/if}}


Powyższy kod pozwala uzależnić wyświetlanie pewnej treści wiadomości e-mail od pola (w tym przypadku pola dodatkowego liczbowego wyświetlającego ilość zakupionych produktów). Jeżeli wartość pola jest większa od 0.

{{email_from}} - ten tag zamieni się w nazwę, z którego wiadomość została wysłana
{{email_to}} - ten tag zamieni się w adres e-mail na który wiadomość została wysłana

Dane kampanii:

{{campaign_name}} - ten tag zamieni się w nazwę kampanii
{{tag}} - ten tag wyświetli tag grupy mailingowej do której mailing jest wysyłany
{{unsubscribe_url}} - ten tag zamieni się w URL linku do wypisania
{{filter_id}} - ta zmienna wyświetli filtr grupy mailingowej do której mailing jest wysyłany
{{today | strftime %m-%Y }} 
{{5 days ago | strftime %d/%m/%Y }} 

Dane kontaktu:
​​​​​​​
{{contact_list_id}}
{{contact.xxx}}
  na przykład: {{contact.first_name}} - imię kontaktu
  inne dostępne pola:
name, description, last_name, post_code, city, street, country, phone, extracted_phone, mobile_phone, www, fax, status
{{extracted_email}} - email kontaktu


Dane autora posta:

{{post_creator_login}}
{{post_creator_first_name}}
{{post_creator_last_name}}
{{post_creator_email}}
{{post_creator_phone}}
{{post_creator_description}}
{{post_creator_avatar_url}}
{{post_creator_avatar_url_medium}}
{{post_creator_avatar_url_large}}


Dane autora kampanii:

{{campaign_creator_email}}
{{campaign_creator_phone}}
{{campaign_creator_description}}
{{campaign_creator_avatar_url}}
{{campaign_creator_avatar_url_medium}}
{{campaign_creator_avatar_url_large}}


4. Analityka i statystyki kampanii


Zrzut ekranu 2017 08 10 o 14

Po wysłaniu kampanii możemy obserwować statusy dostarczania wiadomości. W tym celu klikamy w wybraną nazwę kampanii z listy:

screenshot sugester

Jeśli chcesz zobaczyć dlaczego mail nie dotarł - kliknij w liczbę przy błędach:

screenshot sugester


Ważne: Rekomendujemy, aby massmailing był wysyłany z osobnego adresu mailowego, który będzie dedykowany tylko do grupowej wysyłki maili. Poprawi to dostarczalność wiadomości.

Jeśli wysyłasz kampanię przez własny serwer o jest nim Gmail, ustaw limit wiadomości: 25 wiadomości na godzinę. W przeciwnym razie serwer może zablokować wysyłkę.


 


Powrót


Komentarze

Dodaj komentarz