Automatyczna wysyłka kampanii
Utworzono:
2022-08-25
Ostatnia aktualizacja: 2024-02-08
Ostatnia aktualizacja: 2024-02-08
Liczba odwiedzin posta: 248
Czym jest automatyczne wysyłanie kampanii w Sugesterze?
Funkcja automatycznej wysyłki kampanii mailingowej umożliwia efektywne i spersonalizowane komunikowanie się z klientami oraz planowanie i wysyłanie automatycznych wiadomości e-mail w określonych momentach.Pozwala też na dostarczanie odpowiednich komunikatów w odpowiednim czasie, na przykład maili powitalnych czy follow-upów po zakupach.
Dzięki automatyzacji można również precyzyjnie segmentować listy subskrybentów na podstawie różnych kryteriów, takich jak zachowanie na stronie, historii zakupów czy preferencje.
Jak działa automatyczna wysyłka kampanii?
Automatyczna wysyłka kampanii działa w oparciu o listy odbiorców stworzone w Sugesterze na podstawie tagu klientów lub filtru wyszukiwania klientów. W kampanii można przygotować szablon maila i ustawić kiedy wiadomość ma zostać wysłana. Listy odbiorców są dynamiczne, co oznacza że system przeszukuje bazę klientów i gdy znajdzie nowy rekord dodany do listy odbiorców, to wyśle do niego automatycznie mail.Jak stworzyć automatyczną kampanię?
1. Wybór grup odbiorców
Należy zacząć od zdefiniowania grupy odbiorców i stworzyć listę odbiorców. Lista odbiorców będzie się opierać o filtr wyszukiwania w klientach lub tag klienta, dlatego najpierw należy przejść do listy klientów i:a) jeśli chcemy wysyłać kampanię na podstawie filtru wyszukiwania - stworzyć i zapisać filtr (dokładnie opisujemy to we wpisie Zaawansowane filtrowanie klientów.)
b) jeśli chcemy wysyłać kampanię na podstawie tagu - stworzyć tag i otagować nim wybranych klientów. Taką kampanię możemy też ustawić do klientów pochodzących z mapowania na klienta, jeśli korzystamy z formularzy w Sugesterze
Po stworzeniu filtru lub tagu należy:
- rozwinąć strzałkę przy zakładce E-mailing w górnym menu, wybrać Listy odbiorców i kliknąć niebieski przycisk +Nowa lista.
- wpisać w niej nazwę i w polu Rodzaj wybrać: klienci oznaczeni tagiem (wtedy w dodatkowym polu jakie się pojawi wybieramy odpowiedni tag) lub klienci wyszukani (w dodatkowym polu wybieramy nazwę filtru)
- kliknąć Zapisz
2. Nowa kampania
- należy wejść w zakładkę Emailing -> Kampanie emailowe i kliknąć niebieski przycisk +Wyślij emailing.
- w polu Rodzaj wybieramy Automatyczne wysyłanie
- wpisujemy nazwę kampanii
- w polu Lista odbiorców wybieramy listę, którą stworzyliśmy dla tej kampanii (na podstawie tagu lub filtru)
- w polu Kiedy wysyłać ustaw co jaki czas ma być wysyłana kampania
- jeśli chcemy monitorować ile osób otworzyło mail i np kliknęło w zawarty w nim link, zaznaczmy checkboxy Zliczaj otwarcia i Zliczaj kliki. Należy jednak pamiętać, że niestety filtry antyspamowe nie lubią tych funkcji i mail może być przez to gorzej widziany przez serwery odbiorcze.
- klikamy przycisk Dalej
3. Ustawienia czasowe
Tworząc nową kampanię, w polu Kiedy wysyłać możemy określić co jaki czas system ma przeszukiwać bazę w poszukiwaniu nowych rekordów i wysyłać do nich mail. Mamy dostępne opcje od 15 minut po Wysyłaj raz na rok
4. Treść maila
W nowym oknie do tworzenia maila dodajemy treść kampanii, dostosowując ją do odbiorców z wybranej listy. Możemy skorzystać z wcześniej przygotowanego szablonu, klikając w pole Wybierz szablon. W treści możemy też użyć zmiennych do spersonalizowania wiadomości takich jak nazwa klienta {{client.name}} czy imię klienta {{client.first_name}}. Listę dostępnych zmiennych znajdziemy podczas dodawania nowej kampanii, rozwijając w formatce Więcej opcji
5. Testowanie i wysyłka
Przed finalnym wysłaniem kampanii dobrze jest przeprowadzić testy, aby upewnić się, że treść poprawnie wyświetla się u odbiorcy. W tym celu można skorzystać z opcji Testuj. Wystarczy wpisać w okienko adresy email rozdzielone przecinkami, na które chcemy wysłać testowego maila. Zalecamy wysłanie więcej niż 1 wiadomości, najlepiej do różnych dostawców poczty (np. gmail i onet). Jeśli mail zostanie wyświetlony prawidłowo, można kliknąć Rozpocznij wysyłanie w kampanii.Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz