Śledzenie wyników kampanii

Utworzono: 2019-07-12
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 2056

Wysyłka mailingu nie  kończy się na przycisku Rozpocznij wysyłanie i puszczeniu Twojego maila w świat. Zaraz potem następuje kolejny bardzo ważny krok - obserwowanie jak Twoja kampania przyjęła się wśród odbiorców i jaką wywołała interakcję.

W Sugesterze łatwym sposobem na monitorowanie kampanii jest przeglądanie jej wyników w podglądzie wysyłki danej kampanii.

Za pomocą zebranych w podglądzie statystyk, jesteś w stanie zarówno określić zasięg Twojej kampanii, jak i jej skuteczność, a szczegółowa analiza pozwoli Ci zoptymalizować proces w przyszłości.

Aby dotrzeć do wyników, wejdź w zakładkę Emailing > Kampanie emailowe i wybierz z listy kampanię, którą chcesz obserwować.

Zobaczysz okno z danymi podobne do tego poniżej

Zrzut ekranu 2019 07 12 o 14

W podglądzie wysyłki znajdziesz następujące informacje:

  • Nazwa kampanii
  • Lista adresowa - pokazuje nazwę listy odbiorców, do której został wysłany mailing. Po kliknięciu na listę system przeniesie Cię do kontaktów z tej listy
  • Wysłano - w tym miejscu zobaczysz liczbę wysłanych maili czyli takich, które zostały odebrane przez serwer odbiorcy
  • Błędów - tutaj wyświetlamy liczbę kontaktów, do których z powodu występującego błędu mail nie został wysłany. Klikając na liczbę, system przeniesie Cię do listy aktywności, gdzie dla każdego adresu email będziesz mógł szczegółowo przeanalizować przyczyny błędu 
  • Otwarte emaile - pokazuje ile maili zostało otwartych przez odbiorców w tej kampanii. W nawiasie zobaczysz open rate czyli stosunek liczby otwarć do liczby wszystkich wysłanych maili
  • Kliki - pokazuje w ilu mailach kliknięto w unikalny link zawarty we wiadomości. W nawiasie zobaczysz click rate, czyli stosunek liczby kliknięć w mail zawarty w kampanii do liczby wszystkich wysłanych maili
  • Wypisani - tu zobaczysz liczbę odbiorców, która kliknęła w mailu w link unsubscribe i wypisała się ZE WSZYSTKICH LIST (globalna lista unsubscribe)
  • Data dodania - kiedy została stworzona kampania
  • Rozpoczęcie wysyłania - kiedy kliknięto przycisk Rozpocznij wysyłanie i tym samym zaczęła się wysyłka kampanii
  • Tytuł emaila - klikając w tytuł, system przeniesie Cię do edycji maila z kampanii. W tym miejscu możesz zedytować maila do kolejnej wysyłki tej kampanii
  • Skrzynka email - informuje jaki adres był nadawcą mailingu
  • Unsubscribe url - pokazuje pod jakim linkiem znajduje się strona do wypisania się z mailingu
  • Serwer smtp - przez jaki serwer został wysłany mailing. W przypadku wysyłki przez nasze serwery, w tym miejscu zobaczysz Mailgun

 

W prawej kolumnie zobaczysz jeszcze zapis graficzny i liczbowy: 

  • stosunku liczby maili wysłanych do liczby  wszystkich kontaktów z listy odbiorców w tym mailingu
  • stosunku liczby błędów do liczby wysłanych wiadomości
 

Zrzut ekranu 2019 07 12 o 14

 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz