Śledzenie wyników kampanii
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Wysyłka mailingu nie kończy się na przycisku Rozpocznij wysyłanie i puszczeniu Twojego maila w świat. Zaraz potem następuje kolejny bardzo ważny krok - obserwowanie jak Twoja kampania przyjęła się wśród odbiorców i jaką wywołała interakcję.
W Sugesterze łatwym sposobem na monitorowanie kampanii jest przeglądanie jej wyników w podglądzie wysyłki danej kampanii.
Za pomocą zebranych w podglądzie statystyk, jesteś w stanie zarówno określić zasięg Twojej kampanii, jak i jej skuteczność, a szczegółowa analiza pozwoli Ci zoptymalizować proces w przyszłości.
Aby dotrzeć do wyników, wejdź w zakładkę Emailing > Kampanie emailowe i wybierz z listy kampanię, którą chcesz obserwować.
Zobaczysz okno z danymi podobne do tego poniżej
W podglądzie wysyłki znajdziesz następujące informacje:
- Nazwa kampanii
- Lista adresowa - pokazuje nazwę listy odbiorców, do której został wysłany mailing. Po kliknięciu na listę system przeniesie Cię do kontaktów z tej listy
- Wysłano - w tym miejscu zobaczysz liczbę wysłanych maili czyli takich, które zostały odebrane przez serwer odbiorcy
- Błędów - tutaj wyświetlamy liczbę kontaktów, do których z powodu występującego błędu mail nie został wysłany. Klikając na liczbę, system przeniesie Cię do listy aktywności, gdzie dla każdego adresu email będziesz mógł szczegółowo przeanalizować przyczyny błędu
- Otwarte emaile - pokazuje ile maili zostało otwartych przez odbiorców w tej kampanii. W nawiasie zobaczysz open rate czyli stosunek liczby otwarć do liczby wszystkich wysłanych maili
- Kliki - pokazuje w ilu mailach kliknięto w unikalny link zawarty we wiadomości. W nawiasie zobaczysz click rate, czyli stosunek liczby kliknięć w mail zawarty w kampanii do liczby wszystkich wysłanych maili
- Wypisani - tu zobaczysz liczbę odbiorców, która kliknęła w mailu w link unsubscribe i wypisała się ZE WSZYSTKICH LIST (globalna lista unsubscribe)
- Data dodania - kiedy została stworzona kampania
- Rozpoczęcie wysyłania - kiedy kliknięto przycisk Rozpocznij wysyłanie i tym samym zaczęła się wysyłka kampanii
- Tytuł emaila - klikając w tytuł, system przeniesie Cię do edycji maila z kampanii. W tym miejscu możesz zedytować maila do kolejnej wysyłki tej kampanii
- Skrzynka email - informuje jaki adres był nadawcą mailingu
- Unsubscribe url - pokazuje pod jakim linkiem znajduje się strona do wypisania się z mailingu
- Serwer smtp - przez jaki serwer został wysłany mailing. W przypadku wysyłki przez nasze serwery, w tym miejscu zobaczysz Mailgun
W prawej kolumnie zobaczysz jeszcze zapis graficzny i liczbowy:
- stosunku liczby maili wysłanych do liczby wszystkich kontaktów z listy odbiorców w tym mailingu
- stosunku liczby błędów do liczby wysłanych wiadomości
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz