Helplinki - podpowiedzi / dymki pomocy wyświetlane na Twojej stronie

Utworzono: 2016-04-04
Ostatnia aktualizacja: 2021-12-13
Liczba odwiedzin posta: 3548

Sugester oferuje możliwość dodawania do Twojej strony lub aplikacji małych linków z podpowiedziami/dymkami pomocy. Sami korzystamy z nich w naszym systemie - wyglądają następująco:

Po kliknięciu w znak zapytania przy słowie Nazwa wyświetla się małe okienko z objaśnieniem; z kolei kliknięcie symbolu »» odsyła użytkownika do pełnej treści artykułu w bazie wiedzy, z którym powiązana jest dana podpowiedź.

W tym artykule dowiesz się:

  • jak zainstalować skrypt na stronie
  • jak dodać helplink w konkretnym miejscu
  • jak uzupełnić treść helplinka
 

Aby dodać do swojej strony lub aplikacji podobne helplinki, wykonaj następujące kroki:

1. Instalacja skryptu na stronie

  • Na swoim koncie wejdź w menu Ustawienia > Konfiguracja bazy wiedzy. W menu po lewej stronie kliknij Wszystkie opcje. Przewiń ekran do samego końca i zaznacz opcję Linki pomocy do Bazy Wiedzy. Kliknij Zapisz.
  • Zobaczysz kod podobny do tego na obrazku poniżej. Wklej go do źródła wszystkich stron, na których mają znajdować się helplinki. Ważne: kod powinien znajdować się zaraz przed tagiem </body>.

2. Dodawanie helplinka w konkretnym miejscu

  • Wejdź w miejsce, w którym edytujesz kod HTML swojej strony lub aplikacji. W miejscu, w którym chcesz dodać helplinka, wklej kod w postaci:
    <span data-helplink="unikatowy-klucz-helplinka"></span>
    Zamiast unikatowa-nazwa-helplinka wprowadź własną nazwę, inną dla każdego helplinka. Powtórz tę czynność w każdym miejscu, w którym mają wyświetlać się helplinki.

3. Uzupełnienie treści helplinka w Sugesterze

  • Każdy helplink musi być powiązany z postem w bazie wiedzy. Aby utworzyć nowy post, wejdź w menu Bazy wiedzy na górnej belce i kliknij przycisk +Wpis do bazy wiedzy. Uwaga: każdy post musi mieć tytuł. Jeśli nie chcesz, aby post był wyświetlany w bazie wiedzy, zaznacz w menu po prawej stronie, że jest Prywatny.
  • Po prawej stronie panelu edycji posta, po kliknięciu przycisku Więcej opcji, zobaczysz ten panel:

    W polu Klucz do linka pomocy wpisz klucz z poprzedniego punktu (unikatowa-nazwa-helplinka), a w polu Treść pomocy wyświetlana w aplikacji wprowadź swój tekst. Możesz używać w nim znaczników HTML oraz dodawać obrazki.

screenshot pomoc

Plik CSS dymku pomocy można pobrać tutaj

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz