Sms po zmianie statusu w kliencie
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 1523
Smsy bardzo dobrze sprawdzą się kiedy chcemy np klientowi potwierdzić realizację zgłoszenia, przypomnieć o wizycie lub poinformować o terminie kolejnego kontaktu.
Jeśli chcesz włączyć dodatkowy kanał komunikacji ze swoimi klientami, a przy tym zautomatyzować część procesów w firmie - użyj do tego naszych makr. Sugester pozwala wysyłać wiadomości sms nie tylko jeśli pracownik kliknie "wyślij sms", ale także jeśli zajdzie w systemie określony warunek. Takie działanie powoduje, że nie musisz już o wszystkim pamiętać, system sam wykonuje określone akcje na podstawie warunków zapisanych w ustawieniach Twojego konta. Kombinacji warunków może być wiele, poniżej kilka przykładów
1. SMS po zmianie statusu klienta z "brak statusu" na "aktywny"
Status w tytule jest przykładowy. Możesz ustawić automatyzację dla dowolnego statusu w kliencie, który ma skutkować wykonaniem określonej akcji.
Jeśli np prowadzisz doradztwo dietetyczne i po zmianie w kliencie statusu na określony (w tym przypadku "aktywny") chcesz poinformować klienta, że na jego mail został wysłany plan diety, możesz zastosować poniższe makro.
Pamiętaj tylko, że makro się aktywuje w momencie kiedy klient nie miał statusu i został mu wybrany konkretny status (w naszym przykładzie "aktywny")
Aby aktywować makro na koncie, wejdź w Ustawienia>Automatyzacja>Makra i filtry>Dodaj filtr
Wpisz nazwę filtra, a w polu Rodzaj wybierz Akcja zmiany w klientach
W polu Skrypt Warunków wpisz:
(client.status_id == TU WPISZ ID STATUSU) && client.status_id_was == null
Sprawdź jak znaleźć ID statusu
W polu Skrypt akcji wpisz:
message = "Witam, na Twój email został wysłany plan z dietą. Życzymy powodzenia!"
Sugester.send_sms(client.phone, message)
2. Sms do administratora po zmianie statusu klienta z "kontakt" na "potencjalny"
Smsy możesz wykorzystywać również, by zautomatyzować wewnętrzny proces w firmie. Możesz np ustawić, by po zmianie statusu na karcie klienta z "kontakt" na "potencjalny", administrator lub kierownik otrzymał wiadomość sms. Wtedy admin, nie zaglądając co chwilę do bazy wie kiedy pozyskano potencjalnego klienta.
W polu Skrypt Warunków wpisz:
(client.status_id == TU WPISZ ID STATUSU "POTENCJALNY") && client.status_id_was == TU WPISZ ID STATUSU "KONTAKT"
Sprawdź jak znaleźć ID statusu
W polu Skrypt akcji wpisz:
message = "W systemie pojawiła się nowa szansa sprzedaży"
Sugester.send_sms(W TYM MIEJSCU WPISZ NR TEL UŻYTKOWNIKA, DO KTÓREGO MA ZOSTAĆ WYSŁĄNY SMS, message)
3. Sms 5 dni po zmianie statusu w kliencie z "brak statusu" na "kontakt"
Używając smsów możesz też przypomnieć swojemu klientowi, że danego dnia skontaktuje się z nim Twój konsultant lub skończył się I etap kursu i powinien zastanowić się nad kolejnym. Dla klienta takie przypomnienie jest wygodne, a Tobie daje więcej możliwości w strategii sprzedażowo-marketingowej.
Zanim zaczniesz dodawać skrypt na swoim koncie, wykonaj następujące kroki:
-
dodaj do klienta pole własne, gdzie będziesz zapisywać datę pierwszego kontaktu lub końca kursu (pole typu Data); do daty z tego pola system będzie doliczał liczbę dni, którą ustawisz w skrypcie (w naszym przykładzie 5) i określonego dnia wyśle sms
-
sprawdź nazwę pola własnego w systemie (Podpowiadamy jak to zrobić w artykule Jak sprawdzić nazwę typu pola własnego w systemie); w naszym przykładzie poniżej jest to date1
Sms 5 dni po zmianie statusu z "brak statusu" na "kontakt"
W polu Skrypt Warunków wpisz:
(client.status_id == TU WPISZ ID STATUSU "KONTAKT") && client.status_id_was == null
W polu Skrypt akcji wpisz:
message = "Witam, przypominam że w dniu dzisiejszym skontaktuje się z Tobą nasz konsultant.."
date1 = Utils.add_days(5)
code = "if(client.status_id == TU WPISZ ID STATUSU "KONTAKT"){Sugester.send_sms(client.phone, '" + message+ "')}"
Sugester.create_action('sms1', code, date1)
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz