Dwustopniowa weryfikacja logowania za pomocą SMS

Utworzono: 2021-11-02
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 243

Włączenie podwójnej weryfikacji wykonujemy w profilu użytkownika, ponieważ opcja dotyczy pojedynczej osoby i powinna być włączona indywidualnie przez każdego pracownika.

Użytkownik musi być zalogowany w swoim głównym koncie. 

Aby aktywować podwójną weryfikację:
  1. Przechodzimy do edycji swojego profilu klikając swoje imię, które znajdują się z prawej strony menu. >
  2. Następnie wybieramy opcję  "Edycja profilu" >
  3. Na karcie profilu uzupełniamy dwa pola 
    1. Numer telefonu w polu "Telefon" >
    2. Numer telefonu w polu "Telefon notyfikacji SMS" >
  4. Następnie zapisujemy profil.
Mamy już uzupełnione dane, więc czas je potwierdzić i ustawić notyfikacje SMS.
  • Ponownie wchodzimy do edycji profilu >
  • W polu "Telefon notyfikacji sms" wybieramy SMS >


3 2fa sms
  • Na stronie pojawi się komunikat do potwierdzenia danych i musimy zastosować opcję "Potwierdź numer telefonu". >

Zrzut ekranu 2021 05 19 o 17
  • System w tym momencie wykona dwie czynności:
    • Przekieruje nas na stronę do wprowadzenia kodu weryfikacyjnego, który zostanie przesłany na weryfikowany nr telefonu.
    • Wyśle kod weryfikacyjny na nasz nr telefonu, podany w polu "Telefon notyfikacji sms"

2 2fa sms
  • Wprowadzamy otrzymany kod i stosujemy opcję "Zweryfikuj"



Od tej pory logując się do systemu, Sugester będzie przesyłał nam, na zweryfikowany nr telefonu, kod weryfikacyjny. Kod weryfikacyjny będzie wysyłany raz dziennie. 

Do systemu będzie można się zalogować dopiero po wpisaniu otrzymanego kodu.

W Sugesterze jest także opcja dwuetapowej weryfikacji przez mail. Więcej na temat jest opisane w artykule - Dwuetapowa weryfikacja podczas logowania przez mail

Administratorzy posiadają rownież opcję wymuszenia podwójnej weryfikacji przez SMS. Opis działania można znaleźć we wpisie - Wymuszenie dwustopniowej weryfikacji logowania przez SMS

 


Powrót


Dodaj komentarz