Jak stworzyć spersonalizowane treści w okienku czatu?
Utworzono:
2022-06-14
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-20
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-20
Liczba odwiedzin posta: 780
Zanim zaczniemy na dobre korzystać z funkcji czatu w Sugesterze warto poświęcić uwagę na stworzenie w okienku czatu spersonalizowanych treści, które nie tylko zachęcą odwiedzających naszą stronę do rozpoczęcia rozmowy, ale też będą dawać jasny komunikat co klient uzyska, zaczynając rozmowę.
Komunikaty, o które należy zadbać w okienku czatu, dokonując konfiguracji:
Tytuł jest od razu widoczny dla odwiedzających stronę. Powinien być zachęcający do rozmowy i krótki, najlepiej żeby mieścił się w jednej linijce tekstu. Jeśli chcemy umieścić dłuższy tekst, najlepiej jest to zrobić w polu "Info w okienku czata" w konfiguracji
W konfiguracji czatu jest miejsce, aby dać dodatkowy opis, bardziej szczegółowe imfoormacje, które rozmówca zobaczy po kliknięciu w pasek czatu i wyświetli mu się pełne okieko
Tutaj możemy dodać np. godziny pracy biura, linki do bazy wiedzy/FAQ, opis eksperta, który obsługuje czat lub dać info o cotygodniowej promocji.
Tak naprawdę opis, jaki znajdzie się w tym miejscu zależy od profilu naszej działalności.
W tym miejscu możemy również zamienić standardowy tekst na taki, który będzie bardziej angażujący odwiedzającego naszą stronę potencjalnego klienta.
Tekst można zmienić w polu "Palceholder" w ustawieniach czatu.
W konfiguracji czatu można ustawić w jakie dni oraz w jakich godzinach czat jest dostępny. Warto też ustawić komunikat, gdy czat jest offline. Wtedy odwiedzający naszą stronę będzie wiedział, że np. na dziś już skończyliśmy pracę, ale że może nam zostawić wiadomość. Przemyślany komunikat o niedostępności powinien mimo wszystko zachęcić odwiedzającego stronę do pozostawienia swoich danych. W zamian powinniśmy mu zagwarantować, że dostanie odpowiedź na następny dzień, w godzinach pracy biura.
W ten sposób pozostawione dane stają się dla nas nowym kontaktem w naszej bazie klientów, a co za tym idzie nową szansą sprzedaży.
W Sugesterze istnieje możliwość "zaczepiania" klienta. Oznacza to, że po określonym czasie pobytu na naszej stronie, odwiedzającej osobie automatycznie rozwija się okienko czatu z zachęcającym do rozpoczęcia rozmowy tekstem. Opcja ta jest powszechnie wykorzystywana w większości czatów. Pomysłowy tekst "zaczepki" może zaintrygować klienta i zachęcić go do rozpoczęcia rozmowy
Treść "zaczepki" można zmodyfikować klikając zielony przycisk Edytuj przy polu "Zaczepianie odwiedzających" w konfiguracji czatu.
Komunikaty, o które należy zadbać w okienku czatu, dokonując konfiguracji:
1. Tytuł w okienku czatu
Tytuł jest od razu widoczny dla odwiedzających stronę. Powinien być zachęcający do rozmowy i krótki, najlepiej żeby mieścił się w jednej linijce tekstu. Jeśli chcemy umieścić dłuższy tekst, najlepiej jest to zrobić w polu "Info w okienku czata" w konfiguracji
Przykłady
2. Opis w okienku czatu
W konfiguracji czatu jest miejsce, aby dać dodatkowy opis, bardziej szczegółowe imfoormacje, które rozmówca zobaczy po kliknięciu w pasek czatu i wyświetli mu się pełne okieko
Tutaj możemy dodać np. godziny pracy biura, linki do bazy wiedzy/FAQ, opis eksperta, który obsługuje czat lub dać info o cotygodniowej promocji.
Tak naprawdę opis, jaki znajdzie się w tym miejscu zależy od profilu naszej działalności.
Przykłady
3. Tekst w okienku wiadomości, zanim odwiedzający zacznie pisać
W tym miejscu możemy również zamienić standardowy tekst na taki, który będzie bardziej angażujący odwiedzającego naszą stronę potencjalnego klienta.
Tekst można zmienić w polu "Palceholder" w ustawieniach czatu.
Przykłady
4. Komunikat o niedostępności
W konfiguracji czatu można ustawić w jakie dni oraz w jakich godzinach czat jest dostępny. Warto też ustawić komunikat, gdy czat jest offline. Wtedy odwiedzający naszą stronę będzie wiedział, że np. na dziś już skończyliśmy pracę, ale że może nam zostawić wiadomość. Przemyślany komunikat o niedostępności powinien mimo wszystko zachęcić odwiedzającego stronę do pozostawienia swoich danych. W zamian powinniśmy mu zagwarantować, że dostanie odpowiedź na następny dzień, w godzinach pracy biura.
W ten sposób pozostawione dane stają się dla nas nowym kontaktem w naszej bazie klientów, a co za tym idzie nową szansą sprzedaży.
Przykłady
5. Treść "zaczepki"
W Sugesterze istnieje możliwość "zaczepiania" klienta. Oznacza to, że po określonym czasie pobytu na naszej stronie, odwiedzającej osobie automatycznie rozwija się okienko czatu z zachęcającym do rozpoczęcia rozmowy tekstem. Opcja ta jest powszechnie wykorzystywana w większości czatów. Pomysłowy tekst "zaczepki" może zaintrygować klienta i zachęcić go do rozpoczęcia rozmowy
Treść "zaczepki" można zmodyfikować klikając zielony przycisk Edytuj przy polu "Zaczepianie odwiedzających" w konfiguracji czatu.
Przykłady
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz