Strategia duplikatów podczas kolejnego importu klientów

Utworzono: 2023-03-01
Ostatnia aktualizacja: 2023-03-02
Liczba odwiedzin posta: 500

Czasami zdarza się, że za pierwszym razem nie jesteśmy w stanie zaimportować bazy klientów lub przy pierwszym imporcie nie zaimportowało wszystkich rekordów. 

W takiej sytuacji możemy wykonać kolejny import.

Aby nie zdublować klientów, którzy istnieją już w bazie, należy skorzystać z opcji "Strategia duplikatów" podczas importu.

W tym celu wystarczy:


1. Wejść w Ustawienia -> Importy/Eksporty -> Nowy import -> Importuj klientów
 

Niebieski przycisk do importu



2. Kliknąć opcję "Wybierz/upuść tutaj plik", by pobrać plik z bazą klientów z komputera

Załączony plik z danymi przy imporcie klientów


3. Rozwinąć strzałkę w polu "Strategia duplikatów" i wybrać jedną z opcji:
 

Twórz nowy - oznacza, że podczas importu, jaki właśnie wykonujesz system ma dodać wszystkie rekordy, niezależnie od duplikatów jakie mogą się pojawić w Twoim pliku

Aktualizuj istniejący - oznacza, że podczas importu system zawsze nadpisze dane, które już istnieją

Ignoruj wpis - oznacza, że system pominie importowanie rekordów, które istnieją już w bazie

Pole do strategii duplikatów podczas importu klientów


4. Kliknąć niebieski przycisk "Dalej"


5. Następne kroki wykonujemy jak w imporcie klientów.


Jeśli co jakiś czas wgrywamy nową bazę i korzystamy ze strategii duplikatów "Aktualizuj istniejący" lub "Ignoruj wpis" musimy pamiętać, że klienci łączą się w systemie po wyszczególnionych poniżej danych w następującej kolejności:

ID klienta, NIP, email, telefon główny, telefon komórkowy

Oznacza to, że wgrywając nową bazę i zaznaczając w polu Strategia duplikatów -> Aktualizuj wpis system w pierwszej kolejności próbuje dopasować rekordy na podstawie zawartości kolumny ID klienta, jeśli nie znajdzie po ID - szuka po numerze NIP, jeżeli nie znajdzie po NIP wyszukuje po adresie email itd. i nadpisuje dane.

Jeżeli system nie znajdzie rekordów po wyżej wymienionych danych, zaczyna szukać po danych z kontaktów (głównego i dodatkowych) - email, telefon główny, telefon komórkowy

 

Powiązane artykuły:


Import bazy klientów do Sugestera

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz