Import kontaktów do klientów

Utworzono: 2016-01-21
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 4155

Każdy klient w module CRM może mieć przypisane wiele kontaktów.
Sugester umożliwia import kontaktów do klientów.
Obsługiwane pliki to CSV i XLS. Pliki nie mogą być większe niż 5000 rekordów.


W tym artykule znajdziesz:

  • jak zaimportować bazę kontaktów do Sugestera
  • co to jest strategia duplikatów
  • po jakich danych są przypisywane kontakty do klientów


Import kontaktów do klientów

Import kontaktów odbywa się analogicznie do importu klientów.
 

Wejdź w Ustawienia > Importy > Nowy import > Importuj kontakty do klientów

import



Dodaj załącznik w postaci pliku CSV lub XLS zawierający kontakty

import

Wybierz strategię duplikatów i kliknij przycisk Dalej

Zrzut ekranu 2019 07 18 o 11

W zależności od rozmiaru pliku proces ładowania pliku może potrwać kilka minut - poczekaj, aż zostanie zakończony.

Zrzut ekranu 2018 01 05 o 13

System przeniesie Cię do tabeli historii importów. Naciśnij przycisk Przejrzyj dane i importuj.

screenshot zuzanna test

Najważniejsze w tym etapie jest odpowiednie dopasowanie kolumn. Nad każdą kolumną pliku z kontaktami znajduje się menu do wyporu pola, do którego ma trafić treść tej kolumny. A zatem jeśli w danej kolumnie znajdują się adresy e-mail - z menu wybierz pozycję "E-mail", jeśli w kolumnie są numery NIP - wybierz "NIP" itp. Jeśli plik posiada nagłówek (pierwszy wiersz zawiera tytuły kolumn) to w lewym górnym rogu zaznacz opcję Plik posiada nagłówek.

Na koniec kliknij Importuj dane.

Zrzut ekranu 2018 01 05 o 13

Po zaimportowaniu danych system ponownie przeniesie Cię do tabeli historii importów, gdzie będziesz mógł sprawdzić ile rekordów załadowano i czy były jakieś błędy.


Strategia duplikatów

Podobnie jak w imporcie klientów, możesz wybrać strategię duplikatów. Możesz wybrać jedną z dostępnych opcji:

Twórz nowy - oznacza, że podczas importu, jaki właśnie wykonujesz system ma dodać wszystkie rekordy, niezależnie od duplikatów jakie mogą się pojawić w Twoim pliku

Aktualizuj istniejący - oznacza, że podczas importu system zawsze nadpisze dane, które już istnieją

Ignoruj wpis - oznacza, że system pominie importowanie rekordów, które istnieją już w bazie
 

Przypisywanie kontaktów do klientów


Jeśli co jakiś czas wygrywasz nową bazę i korzystasz ze strategii duplikatów Aktualizuj istniejący lub Ignoruj wpis musisz pamiętać, że kontakty są przypisywane do klientów po wyszczególnionych poniżej danych w następującej kolejności:

ID, ID klienta, NIP, Nazwa klienta, PESEL, email, telefon

Oznacza to, że wgrywając nową bazę  system w pierwszej kolejności próbuje dopasować rekordy na podstawie zawartości kolumny ID, jeśli nie dopasuje rekordów po ID, szuka po ID klienta, następnie po numerze NIP itd.
 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz