Sprawdzanie czy wysłana wiadomość została otwarta (śledzenie otwarć maila)

Utworzono: 2016-09-27
Ostatnia aktualizacja: 2019-03-01

Liczba odwiedzin posta: 1125

Sugester pozwala na sprawdzanie czy dana wiadomość została otwarta przez odbiorcę. Aby skorzystać z tej funkcji należy w menu Ustawienia > Konfiguracja Helpdesku zaznaczyć checkboxy Rejestruj otwarcie emaili i Rejestruj kliki w emailach, a następnie przy każdej z opcji wybrać czy ma być ona domyślnie aktywna czy nie.



Domyślnie są one zaznaczone jako aktywne. Wtedy zawsze w oknie do wysyłki maila, pod polem treści, zobaczysz zaznaczone 2 checkboxy:



Dzięki nim, po wysłaniu maila, w Aktywnościach będziesz wiedzieć czy odbiorca otworzył wiadomość i kliknął w dowolny link w nim zawarty.

Aktywności z tym związane pojawiają się w prawej kolumnie widoku wysłanej wiadomości:




Rejestrowanie otwarcia maila oraz kliknięć w link jest możliwa zarówno przy nowej wiadomości, jak i przy odpowiedzi.

Jeśli aktywujemy tę opcję w Konfiguracji helpdesku, checkboxy w oknie wysyłki maila będą domyślnie włączone.


Jeśli na co dzień nie chcesz jednak używać śledzenia otwarć maili i klików, możesz w Konfiguracji helpdesku ustawić te dwie funkcje jako "nieaktywne". Wtedy checkboxy pod oknem treści wiadomości będą zawsze odznaczone, ale w razie potrzeby, jeśli będzie Ci zależeć na konkretnym mailu, by tę opcję włączyć - będziesz mógł to zrobić, zaznaczając po prostu jeden z checkboxów w trakcie tworzenia maila.




Uwaga!

Jeśli zaznaczysz tę opcję w korespondencji z kontaktem/klientem, którego nie ma w Twoim CRMie, system automatycznie taki kontakt/klienta stworzy, by móc podpiąć korespondencję pod kontakt i wyświetlić liczbę otwarć.


 


Powrót


Dodaj komentarz