Jak pozyskiwać nowe kontakty za pomocą Twojej strony www
Utworzono:
2019-06-27
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-05
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-05
Liczba odwiedzin posta: 1523
Praca z klientem to nie tylko reagowanie na potrzeby obecnych klientów, ale też cały czas poszukiwanie nowych. Im więcej kanałów kontaktu udostępnisz swoim potencjalnym klientom, tym większe szanse, że się do Ciebie zwrócą z prośbą o przedstawienie oferty.
W Sugesterze jednym z często wykorzystywanych kanałów jest formularz kontaktowy na stronę www. Każdy z odwiedzających Twoją stronę ma możliwość zostawienia swojego numeru telefonu i adresu email. Dzięki takiemu rozwiązaniu systematycznie pozyskujesz nowe dane kontaktowe, bez dodatkowych działań marketingowych i co ważniejsze, bez dodatkowych kosztów. Masz też większą pewność, że ofertę kierujesz do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoim produktem.
Jak to działa?
Za pomocą formularza i jego odpowiedniej konfiguracji tworzysz w swoim CRMie bazę nowych kontaktów, do których możesz potem np. wysłać mailing. Sugester, dodając do bazy nowego klienta po wypełnieniu przez niego formularza na stronie, oznacza go konkretnym tagiem np. "zainteresowany". Za pomocą tego tagu możesz potem sortować swoją bazę lub stworzyć na jego podstawie listę odbiorców i rozesłać mailing. Cały proces możesz maksymalnie zautomatyzować, by system większość pracy wykonał za Ciebie. Wystarczy, że wykorzystasz do tego poniższe wskazówki
Pierwszym krokiem jest stworzenie formularza kontaktowego, gdzie Twoi potencjalni klienci będą mogli zostawić swoje dane kontaktowe. Taki formularz najczęściej składa się z kilku pól: imię, nazwisko, adres email, numer telefonu, pole do wpisania treści wiadomości. Nie zapomnij też dodać pole, gdzie klient będzie mógł zaznaczyć zgodę na przetwarzanie swoich danych.
Wszystkie informacje dotyczące tworzenia formularzy i umieszczenia ich na Twojej stronie www znajdziesz w artykule Tworzenie formularzy.
Instrukcje dotyczące ustawienia mapowania znajdziesz w artykule Zaawansowana konfiguracja formularzy (mapowanie).
Jeśli masz już w swoim CRMie nowych klientów powstałych z mapowania i oznaczonych określonym tagiem, to pozostało Ci już tylko wysłanie do nich mailingu np. o nadchodzących promocjach lub wprowadzeniu dodatkowych usług.
Na podstawie tagu stwórz swoją listę odbiorców (sprawdź jak to zrobić i przeczytaj Jak segmentować odbiorców mailingu) i roześlij kampanię. W każdej chwili możesz śledzić jej wyniki na karcie kampanii.
W Sugesterze jednym z często wykorzystywanych kanałów jest formularz kontaktowy na stronę www. Każdy z odwiedzających Twoją stronę ma możliwość zostawienia swojego numeru telefonu i adresu email. Dzięki takiemu rozwiązaniu systematycznie pozyskujesz nowe dane kontaktowe, bez dodatkowych działań marketingowych i co ważniejsze, bez dodatkowych kosztów. Masz też większą pewność, że ofertę kierujesz do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoim produktem.
Jak to działa?
Za pomocą formularza i jego odpowiedniej konfiguracji tworzysz w swoim CRMie bazę nowych kontaktów, do których możesz potem np. wysłać mailing. Sugester, dodając do bazy nowego klienta po wypełnieniu przez niego formularza na stronie, oznacza go konkretnym tagiem np. "zainteresowany". Za pomocą tego tagu możesz potem sortować swoją bazę lub stworzyć na jego podstawie listę odbiorców i rozesłać mailing. Cały proces możesz maksymalnie zautomatyzować, by system większość pracy wykonał za Ciebie. Wystarczy, że wykorzystasz do tego poniższe wskazówki
Stworzenie formularza kontaktowego
Pierwszym krokiem jest stworzenie formularza kontaktowego, gdzie Twoi potencjalni klienci będą mogli zostawić swoje dane kontaktowe. Taki formularz najczęściej składa się z kilku pól: imię, nazwisko, adres email, numer telefonu, pole do wpisania treści wiadomości. Nie zapomnij też dodać pole, gdzie klient będzie mógł zaznaczyć zgodę na przetwarzanie swoich danych.Wszystkie informacje dotyczące tworzenia formularzy i umieszczenia ich na Twojej stronie www znajdziesz w artykule Tworzenie formularzy.
Konfiguracja formularza - mapowanie na klienta
Kolejnym krokiem, jaki musisz wykonać jest ustawienie w konfiguracji Twojego formularza kontaktowego mapowania na klienta. Takie ustawienie spowoduje, że za każdym razem kiedy ktoś na Twojej stronie wypełni formularz kontaktowy, w CRMie zostanie dodany nowy klient, a wszystkie informacje zawarte w formularzu pojawią się w odpowiednich polach na karcie klienta.Instrukcje dotyczące ustawienia mapowania znajdziesz w artykule Zaawansowana konfiguracja formularzy (mapowanie).
Oznaczanie nowych klientów tagiem
Możesz to zrobić na dwa sposoby:- w formularzu stworzyć pole, które będzie zmapowane na pole Tag na karcie klienta. Warto, by takie pole w formularzu było polem wyboru, gdzie wpiszesz nazwy tagów i w zależności co Twój potencjalny klient wybierze, taki tag się do niego przypisze w CRMie
- zapytać nas o makro (na info@sugester.pl), które będzie automatycznie dodawało do nowego klienta określony tag w zależności od podstrony, z której został wypełniony formularz.
Wysyłanie mailingu
Jeśli masz już w swoim CRMie nowych klientów powstałych z mapowania i oznaczonych określonym tagiem, to pozostało Ci już tylko wysłanie do nich mailingu np. o nadchodzących promocjach lub wprowadzeniu dodatkowych usług.Na podstawie tagu stwórz swoją listę odbiorców (sprawdź jak to zrobić i przeczytaj Jak segmentować odbiorców mailingu) i roześlij kampanię. W każdej chwili możesz śledzić jej wyniki na karcie kampanii.
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz