Poznaj nowe funkcje: dwustopniowa weryfikacja podczas logowania, blokowanie ekranu po okresie bezczynności, logowanie tylko z określonego IP, waluty w interesach

Utworzono: 2018-05-25
Ostatnia aktualizacja: 2018-05-25
Liczba odwiedzin posta: 195

Dzisiaj wielki dzień jeśli chodzi o zmiany w prawie w związku z ochroną danych osobowych. Popularne w ostatnim czasie RODO zainspirowało nas do kilku nowych funkcji, które mają za zadanie jeszcze bardziej chronić Wasze dane wprowadzane do systemu, ułatwić Wam zarządzanie dostępem do tych danych oraz umożliwić kasowanie lub przekazanie ich, jeśli klienci Was o to poproszą. Wprawdzie w podsumowaniu kwietnia pisaliśmy na naszym blogu o nowych funkcjach, które powstały w odpowiedzi na RODO, ale chętnie Wam je przypomnimy. Poza tym w międzyczasie pojawiły się też drobne funkcje niezwiązane z RODO, ale z pewnością ułatwiające życie:)

Zanim zaprosimy Was do lektury, przypominamy wszystkim tym, którzy nie zaakceptowali jeszcze Regulaminu, by zapoznali się z nową wersją, a także z Polityką Prywatności i Cookies, która jest częścią regulaminu.


1. Dwustopniowa weryfikacja


Przypominamy, że każdy z użytkowników może włączyć w edycji swojego profilu w Sugesterze Dwustopniową weryfikację. Proces logowania nieco się wtedy wydłuża, bo najpierw należy wpisać adres email i hasło, a następnie kod jaki wysyłamy na zweryfikowany adres email, ale dzięki temu dodatkowo chronisz dostęp do swoich danych przed wtargnięciem na konto nieproszonych gości. Pamiętaj, że weryfikację możesz włączyć jedynie jeśli wcześniej zweryfikujesz przypisany do Ciebie adres email w Sugesterze. Pomijając ten krok, opcja podwójnej weryfikacji nie będzie dostępna na Twoim profilu. Jeśli będziesz chciał wrócić do jednoetapowego logowania - zawsze będziesz mógł to zrobić w Edycji swojego profilu.

Więcej informacji znajdziesz w artykule  Dwuetapowa weryfikacja podczas logowania


 


2. Logowanie do konta w Sugesterze tylko z określonego adresu IP


Jeśli nie chcesz, by Twoi pracownicy mieli dostęp do systemu poza godzinami pracy, użyj funkcji Logowania do systemu tylko z określonych adresów IP. W Ustawieniach konta wpisz adres IP swojego biura. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli logować się do systemu  tylko w biurze. Ograniczenie nie dotyczy oczywiście administratorów i właściciela konta - oni mogą się logować z każdego IP.

Jeśli chcesz poznać szczegóły funkcji, przeczytaj artykuł Dostęp do konta tylko z określonych adresów IP



3. Bezpieczna zmiana hasła


Hasło jest jednym z ważniejszych gwarantów bezpieczeństwa Twoich danych. Aby uniknąć sytuacji, że Twoim hasłem zarządza nieuprawniona do tego osoba, dodaliśmy w zmianie hasła wymóg wpisania starego szyfru, zanim przejdziesz do nadawania nowego.
Jeśli zmieniasz hasło, bo nie pamiętasz poprzedniego, skorzystaj z opcji Przypomnij hasło i  dopiero zabierz się za wymyślanie nowego:) Wszystkie opcje do zmiany hasła znajdziesz w edycji profilu użytkownika w prawym górnym rogu w systemie.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Jak odzyskać lub zmienić hasło do konta w Sugesterze


4. Automatyczne blokowanie systemu po okresie bezczynności


O tej funkcji jeszcze nie pisaliśmy na forum, ale jeśli chcesz zabezpieczyć się nie tylko przed żartami kolegów z teamu, ale przede wszystkim przed tym, by Twoje dane nie wpadły w niepowołane ręce - to jak najszybciej zapoznaj się z tą nową funkcją. Chodzi w niej o to, że możesz określić w ustawieniach systemu po jakim czasie bezczynności na koncie, system ma się automatycznie blokować. Jeśli zaznaczysz, że ma to nastąpić np. po 10 minutach i odejdziesz od komputera na dłuższą chwilę, Sugester zablokuje możliwość wejścia do systemu. Będziesz mógł to zrobić dopiero po ponownym wpisaniu swojego hasła do Sugestera.




Dowiedz się jak dokładnie działa funkcja i przeczytaj artykuł Automatyczne blokowanie systemu po okresie bezczynności
 

5. Wyszukiwanie użytkownika po roli na liście użytkowników


Oprócz funkcji związanych z RODO pojawiło się po drodze kilka opcji, które po prostu mają ułatwić Ci życie:) Jedną z nich jest wyszukiwanie na liście użytkowników po roli, jaką dany user pełni w systemie. Jeśli masz tylko kilku pracowników, być może nie użyjesz tej funkcji zbyt często, ale ta opcja będzie dużym ułatwieniem dla firm, które mają dużo pracowników i rozbudowane struktury. Gdybyś chciał wyszukać na liście np. wszystkich pracowników z rolą Customer Service, wystarczy wejść w Ustawienia>Użytkownicy i wybrać odpowiednie uprawnienia w polu Rola. I gotowe! To pozwoli znacznie zaoszczędzić Twój czas i spożytkować go na inne aktywności:)



6. Waluty w interesach


Jeśli korzystasz z interesów i masz zagranicznych klientów, to ta wiadomość na pewno Cię ucieszy. Wprowadziliśmy do interesów waluty, dzięki którym będziesz mógł wpisać wartość interesu w walucie, w jakiej klient Ci zapłacił. Aby móc korzystać z różnych walut, musisz najpierw włączyć tę opcję w Konfiguracji CRM>Interesy. Potem zostaje Ci już tylko przy uzupełnianiu interesu wybranie odpowiedniej waluty spośród dostępnej listy. Pamiętaj tylko, że kwoty się same automatycznie nie przeliczają na inną walutę.




 


Powrót


Dodaj komentarz