Poznaj nowe funkcje: automatyczne przesyłanie wiadomości dalej, zmiana właściciela konta, wyświetlanie wątków maili na karcie klienta
Utworzono:
2018-06-15
Ostatnia aktualizacja: 2022-04-22
Ostatnia aktualizacja: 2022-04-22
Liczba odwiedzin posta: 1452
Kolejny weekend przed nami, a w Sugesterze kolejne nowości, o których chcielibyśmy Wam trochę opowiedzieć:) Zupełnie nowych funkcji jest kilka, ale za to pojawiło się sporo udogodnień istniejących już w systemie opcji, o których warto wiedzieć. Zatem zapraszamy do lektury!
Korzystając z filtrów w Sugesterze, możesz aktywować automatyczne przekazywanie dalej lub na Twój inny adres mailowy wiadomości, które pierwotnie trafiły na Twoją skrzynkę odbiorczą. Może zdarza Ci się, że notorycznie dostajesz korespondencję dotyczącą faktur, chociaż wcale się nimi nie zajmujesz? Jeśli tak, wystarczy, że stworzysz w Sugesterze uniwersalny filtr, w którym ustawisz, że wszystkie maile jakie trafiają na Twój adres email o tytule Faktura, mają być automatycznie przekazywane na skrzynkę ksiegowosc@ (pole redirect message). Dzięki takiemu filtrowi wszyscy będą zadowoleni - Ty nie będziesz dostawał korespondencji, którą się nie zajmujesz, nie będzie czekać w Twoim inboxie aż przypomnisz sobie, by przesłać ją dalej, dział księgowości będzie mógł szybciej wykonać dyspozycję klienta, a klient dostanie szybciej odpowiedź:) Wiadomości przesłane dalej będą wyglądały jakby były przesłane od Ciebie, a wszystkie odpowiedzi od klientów będą trafiać na adres, na który wiadomość została przekazana, a nie pierwotnie wysłana.
Więcej na temat filtrów znajdziesz w artykule Automatyczne przekazywanie wiadomości na inny adres email.
Ponieważ czasem zdarzało się, że właściciel, będąc jedynym użytkownikiem na koncie, podczas testowania Sugestera zmieniał swoje uprawnienia na uprawnienia zwykłego użytkownika i tym samym tracił dostęp do ustawień konta i możliwości jego zarządzania, postanowiliśmy uniemożliwić zmianę uprawnień właścicielowi konta, dopóki nie nada roli właściciela konta innemu użytkownikowi. Czyli - jeśli założyłeś konto w Sugesterze - to Ty jesteś jego właścicielem. Jeśli jednak założyłeś je na prośbę swojego przełożonego i to on ma nim zarządzać, musisz wejść w edycję profilu Twojego przełożonego w Sugesterze i zmienić mu uprawnienia na Właściciela konta. Dopiero wtedy Ty przestaniesz nim być, a system automatycznie nada Ci rolę Administratora, którą Twój przełożony zawsze będzie mógł zmienić na inną. Pamiętaj, że tylko user z rolą właściciela widzi w edycji profilu użytkownika uprawnienia Właściciel konta, żaden inny użytkownik nie ma takiej mocy, nawet admin:)
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Zmiana właściciela konta.
Nagłówek mówi chyba wszystko:) Postanowiliśmy zmienić wyświetlanie wiadomości w oknie Email na karcie klienta. Do tej pory każda wiadomość z wątku była wyświetlana oddzielnie, co przy dłuższej korespondencji z klientem wprowadzało niemałe zamieszanie. Na szczęście takie wyświetlanie odeszło w niepamięć:) Od teraz w oknie Email na karcie klienta - tak samo jak w inboxie - wyświetlane są wiadomości pogrupowane w wątki. A jeśli potrzebujesz szybko podejrzeć treść ostatniego maila z wątku, nie musisz wchodzić w daną wiadomość, wystarczy ją "podejrzeć", używając strzałeczki po lewej stronie przy tytule maila (identycznie jak w inboxie). Dzięki temu zabiegowi liczba postów w oknie Email na karcie klienta znacznie się zmniejsza, a Ty możesz wygodnie przeglądać korespondencję. Więcej na temat wyświetlania maili na karcie klienta w poście Historia korespondencji mailowej na karcie klienta.
Od dziś pamiętaj, że jeżeli chcesz usunąć daną listę kontaktów z Sugestera, musisz najpierw sprawdzić czy nie jest ona przypisana do żadnej kampanii mailingowej. Jeśli jest, w pierwszej kolejności usuń tę listę z kampanii, a następnie przejdź do Listy kontaktów i dopiero wtedy usuń daną listę. Jeśli przypadkiem nie postąpisz według naszych wskazówek, system Ci o nich przypomni, wyświetlając komunikat w prawym dolnym rogu:)
Informacje dotyczące kasowania listy znajdziesz w poście Jak usunąć listę odbiorców.
Tworząc swoją bazę klientów i kontaktów w Sugesterze, pamiętaj, żeby była jak najbardziej aktualna, dobrze gdyby była posegmentowana, ale przede wszystkim musi być uporządkowana! A żeby Ci w tym pomóc, dodaliśmy do Kontaktów opcję, która od dawna już funkcjonuje w Klientach i świetnie się sprawdza. Od teraz Sugester za każdym razem, kiedy będziesz wpisywać nowy kontakt do bazy, sprawdzi czy taki właśnie kontakt w bazie już nie istnieje. Pomoże Ci to uniknąć zdublowanych wpisów, które zaburzają układ listy kontaktów. System wyszukuje istniejący już kontakt po adresie email lub numerze telefonu lub imieniu i nazwisku. W razie czego zajrzyj do wpisu Dublowanie kontaktów.
Na koniec króciutka informacja dla tych którzy korzystają z naszego raportu aktywności użytkowników - wyniki można już eksportować do xls lub pdf, gdyby trzeba je było pokazać np. na jakimś spotkaniu:)
Wszystko na temat raportu aktywności użytkowników znajdziesz we wpisie Raport aktywności użytkownika.
1. Automatyczne przesyłanie wiadomości na drugi adres email
Korzystając z filtrów w Sugesterze, możesz aktywować automatyczne przekazywanie dalej lub na Twój inny adres mailowy wiadomości, które pierwotnie trafiły na Twoją skrzynkę odbiorczą. Może zdarza Ci się, że notorycznie dostajesz korespondencję dotyczącą faktur, chociaż wcale się nimi nie zajmujesz? Jeśli tak, wystarczy, że stworzysz w Sugesterze uniwersalny filtr, w którym ustawisz, że wszystkie maile jakie trafiają na Twój adres email o tytule Faktura, mają być automatycznie przekazywane na skrzynkę ksiegowosc@ (pole redirect message). Dzięki takiemu filtrowi wszyscy będą zadowoleni - Ty nie będziesz dostawał korespondencji, którą się nie zajmujesz, nie będzie czekać w Twoim inboxie aż przypomnisz sobie, by przesłać ją dalej, dział księgowości będzie mógł szybciej wykonać dyspozycję klienta, a klient dostanie szybciej odpowiedź:) Wiadomości przesłane dalej będą wyglądały jakby były przesłane od Ciebie, a wszystkie odpowiedzi od klientów będą trafiać na adres, na który wiadomość została przekazana, a nie pierwotnie wysłana.
Więcej na temat filtrów znajdziesz w artykule Automatyczne przekazywanie wiadomości na inny adres email.
2. Zmiana właściciela konta
Ponieważ czasem zdarzało się, że właściciel, będąc jedynym użytkownikiem na koncie, podczas testowania Sugestera zmieniał swoje uprawnienia na uprawnienia zwykłego użytkownika i tym samym tracił dostęp do ustawień konta i możliwości jego zarządzania, postanowiliśmy uniemożliwić zmianę uprawnień właścicielowi konta, dopóki nie nada roli właściciela konta innemu użytkownikowi. Czyli - jeśli założyłeś konto w Sugesterze - to Ty jesteś jego właścicielem. Jeśli jednak założyłeś je na prośbę swojego przełożonego i to on ma nim zarządzać, musisz wejść w edycję profilu Twojego przełożonego w Sugesterze i zmienić mu uprawnienia na Właściciela konta. Dopiero wtedy Ty przestaniesz nim być, a system automatycznie nada Ci rolę Administratora, którą Twój przełożony zawsze będzie mógł zmienić na inną. Pamiętaj, że tylko user z rolą właściciela widzi w edycji profilu użytkownika uprawnienia Właściciel konta, żaden inny użytkownik nie ma takiej mocy, nawet admin:)
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Zmiana właściciela konta.
3. Wyświetlanie wątków maili na karcie klienta zamiast pojedynczych wiadomości
Nagłówek mówi chyba wszystko:) Postanowiliśmy zmienić wyświetlanie wiadomości w oknie Email na karcie klienta. Do tej pory każda wiadomość z wątku była wyświetlana oddzielnie, co przy dłuższej korespondencji z klientem wprowadzało niemałe zamieszanie. Na szczęście takie wyświetlanie odeszło w niepamięć:) Od teraz w oknie Email na karcie klienta - tak samo jak w inboxie - wyświetlane są wiadomości pogrupowane w wątki. A jeśli potrzebujesz szybko podejrzeć treść ostatniego maila z wątku, nie musisz wchodzić w daną wiadomość, wystarczy ją "podejrzeć", używając strzałeczki po lewej stronie przy tytule maila (identycznie jak w inboxie). Dzięki temu zabiegowi liczba postów w oknie Email na karcie klienta znacznie się zmniejsza, a Ty możesz wygodnie przeglądać korespondencję. Więcej na temat wyświetlania maili na karcie klienta w poście Historia korespondencji mailowej na karcie klienta.
4. Zarządzanie listą kontaktów w mailingu
Od dziś pamiętaj, że jeżeli chcesz usunąć daną listę kontaktów z Sugestera, musisz najpierw sprawdzić czy nie jest ona przypisana do żadnej kampanii mailingowej. Jeśli jest, w pierwszej kolejności usuń tę listę z kampanii, a następnie przejdź do Listy kontaktów i dopiero wtedy usuń daną listę. Jeśli przypadkiem nie postąpisz według naszych wskazówek, system Ci o nich przypomni, wyświetlając komunikat w prawym dolnym rogu:)
Informacje dotyczące kasowania listy znajdziesz w poście Jak usunąć listę odbiorców.
5. Komunikat o istnieniu takiego samego kontaktu w systemie
Tworząc swoją bazę klientów i kontaktów w Sugesterze, pamiętaj, żeby była jak najbardziej aktualna, dobrze gdyby była posegmentowana, ale przede wszystkim musi być uporządkowana! A żeby Ci w tym pomóc, dodaliśmy do Kontaktów opcję, która od dawna już funkcjonuje w Klientach i świetnie się sprawdza. Od teraz Sugester za każdym razem, kiedy będziesz wpisywać nowy kontakt do bazy, sprawdzi czy taki właśnie kontakt w bazie już nie istnieje. Pomoże Ci to uniknąć zdublowanych wpisów, które zaburzają układ listy kontaktów. System wyszukuje istniejący już kontakt po adresie email lub numerze telefonu lub imieniu i nazwisku. W razie czego zajrzyj do wpisu Dublowanie kontaktów.
6. Możliwość pobierania raportu aktywności użytkowników do xls i pdf
Na koniec króciutka informacja dla tych którzy korzystają z naszego raportu aktywności użytkowników - wyniki można już eksportować do xls lub pdf, gdyby trzeba je było pokazać np. na jakimś spotkaniu:)
Wszystko na temat raportu aktywności użytkowników znajdziesz we wpisie Raport aktywności użytkownika.
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz