Jak skonfigurować skrzynkę email w Sugesterze krok po kroku

Utworzono: 2023-03-22
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-26
Liczba odwiedzin posta: 670

Kiedy pierwsza skrzynka email zostanie dodana do systemu, konieczna jest dalsza konfiguracja, by poczta działała poprawnie oraz by w pełni wykorzystać możliwości Sugestera.
 

Podstawowa konfiguracja skrzynki email w 6 krokach

Podstawowe konfiguracja to te zabiegi i aktywowanie tych funkcji, które są konieczne do poprawnego działania skrzynki i profesjonalnej obsługi maili z tego adresu.


Krok 1 Dodanie skrzynki email do systemu
 

Aby zacząć korzystać z poczty, należy na początku dodać wszystkie skrzynki email, które chcemy obsługiwać w Sugesterze, do systemu.



Krok 2 Przekierowanie poczty do Sugestera

Poczta w Sugesterze działa na zasadzie przekierowania i jest to warunek niezbędny, by maile były widoczne w systemie. Samo dopisanie skrzynki do systemu nie wystarczy. Trzeba jeszcze u dotychczasowego dostawcy usług pocztowych (np. na gmailu) dodać w ustawieniach adres przekierowania do Sugestera, który znajduje się w edycji dodanej skrzynki. To zabieg jednorazowy i zajmuje zaledwie kilka minut.


Krok 3 Ustawienie wysyłki maili przez EmailLabs

Zalecamy wybór dostawcy EmailLabs do wysyłki maili z Sugestera domyślnie dla wszystkich skrzynek dodanych w Sugesterze. Dotyczy to sytuacji kiedy chcemy wysyłać maile przez serwery Sugestera. Jeśli natomiast mamy własny serwer i to przez niego chcemy wysyłać wiadomości, należy ustawić Własne SMTP (patrz pkt 6).
Instrukcja do ustawienia wysyłki przez EmailLabs znajduje się tutaj.


Krok 4 Weryfikacja skrzynki email

Skrzynki email dodane do Sugestera podlegają weryfikacji w celu zwiększenia bezpieczeństwa konta i wysyłanych z niego wiadomości. Po dodaniu skrzynki email do systemu, w widoku listy dostępnych skrzynek przy nazwie takiej skrzynki pojawia się czerwony wykrzyknik, który informuje, że ta skrzynka email nie została jeszcze zweryfikowana. Aby ją zweryfikować wystarczy kliknąć przycisk “Weryfikacja skrzynki email”, a następnie kliknąć w link w mailu jaki wyślemy.


Krok 5 Ustawienie właściciela skrzynki

Ustalenie kto jest właścicielem skrzynki jest bardzo ważne, bo to od tych ustawień zależy, w którym miejscu korespondencja z tej skrzynki będzie widoczna w Sugesterze. Do wyboru są 3 opcje:

  • Można ustawić, żeby skrzynka była przypisana do konkretnego pracownika, wybranego z listy użytkowników dodanych do systemu

  • Można przypisać skrzynkę do grupy wybranych użytkowników

  • Można nie ustalać właściciela skrzynki, dzięki czemu cały zespół będzie widział maile z tej skrzynki


Krok 6 Własne SMTP

Sugester pozwala na podpięcie do konta własnego serwera SMTP. W ten sposób możemy zachować całkowitą kontrolę nad mailami w swojej firmie, korzystając jednocześnie ze wszystkich funkcjonalności systemu. Wysyłanie przez protokół SMTP pozwala zachować kopię wysłanych z Sugestera maili również u dotychczasowego dostawcy (wybrani dostawcy).
 

Krok 7 Stopka email

Elektroniczny podpis maila to wizytówka firmy. Należy skonfigurować podpis tak, by zawierał wszystkie najważniejsze elementy. W Sugesterze do dyspozycji dajemy gotowe szablony stopek, dostępne w naszej galerii lub można samodzielnie zaprojektować własną stopkę, używając kodu HTML.

Po tak przeprowadzonej konfiguracji można z powodzeniem od razu korzystać z dodanej skrzynki w Sugesterze. 
Można też pójść o krok dalej i aktywować dodatkowe funkcje, które znacznie usprawnią proces obsługi skrzynki.


Dla chętnych

Polecamy aktywowanie kilku przydatnych funkcji, które będą nieocenione w efektywnym zarządzaniu pocztą:
 

Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!

Rozpocznij darmowy okres testowy


Powrót


Dodaj komentarz