Jak skonfigurować skrzynkę email w Sugesterze krok po kroku
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-26
Podstawowa konfiguracja skrzynki email w 6 krokach
Podstawowe konfiguracja to te zabiegi i aktywowanie tych funkcji, które są konieczne do poprawnego działania skrzynki i profesjonalnej obsługi maili z tego adresu.
Krok 1 Dodanie skrzynki email do systemu
Aby zacząć korzystać z poczty, należy na początku dodać wszystkie skrzynki email, które chcemy obsługiwać w Sugesterze, do systemu.
Krok 2 Przekierowanie poczty do Sugestera
Poczta w Sugesterze działa na zasadzie przekierowania i jest to warunek niezbędny, by maile były widoczne w systemie. Samo dopisanie skrzynki do systemu nie wystarczy. Trzeba jeszcze u dotychczasowego dostawcy usług pocztowych (np. na gmailu) dodać w ustawieniach adres przekierowania do Sugestera, który znajduje się w edycji dodanej skrzynki. To zabieg jednorazowy i zajmuje zaledwie kilka minut.
Krok 3 Ustawienie wysyłki maili przez EmailLabs
Zalecamy wybór dostawcy EmailLabs do wysyłki maili z Sugestera domyślnie dla wszystkich skrzynek dodanych w Sugesterze. Dotyczy to sytuacji kiedy chcemy wysyłać maile przez serwery Sugestera. Jeśli natomiast mamy własny serwer i to przez niego chcemy wysyłać wiadomości, należy ustawić Własne SMTP (patrz pkt 6).
Instrukcja do ustawienia wysyłki przez EmailLabs znajduje się tutaj.
Krok 4 Weryfikacja skrzynki email
Skrzynki email dodane do Sugestera podlegają weryfikacji w celu zwiększenia bezpieczeństwa konta i wysyłanych z niego wiadomości. Po dodaniu skrzynki email do systemu, w widoku listy dostępnych skrzynek przy nazwie takiej skrzynki pojawia się czerwony wykrzyknik, który informuje, że ta skrzynka email nie została jeszcze zweryfikowana. Aby ją zweryfikować wystarczy kliknąć przycisk “Weryfikacja skrzynki email”, a następnie kliknąć w link w mailu jaki wyślemy.
Krok 5 Ustawienie właściciela skrzynki
Ustalenie kto jest właścicielem skrzynki jest bardzo ważne, bo to od tych ustawień zależy, w którym miejscu korespondencja z tej skrzynki będzie widoczna w Sugesterze. Do wyboru są 3 opcje:
-
Można ustawić, żeby skrzynka była przypisana do konkretnego pracownika, wybranego z listy użytkowników dodanych do systemu
-
Można przypisać skrzynkę do grupy wybranych użytkowników
- Można nie ustalać właściciela skrzynki, dzięki czemu cały zespół będzie widział maile z tej skrzynki
Krok 6 Własne SMTP
Sugester pozwala na podpięcie do konta własnego serwera SMTP. W ten sposób możemy zachować całkowitą kontrolę nad mailami w swojej firmie, korzystając jednocześnie ze wszystkich funkcjonalności systemu. Wysyłanie przez protokół SMTP pozwala zachować kopię wysłanych z Sugestera maili również u dotychczasowego dostawcy (wybrani dostawcy).
Krok 7 Stopka email
Po tak przeprowadzonej konfiguracji można z powodzeniem od razu korzystać z dodanej skrzynki w Sugesterze.
Można też pójść o krok dalej i aktywować dodatkowe funkcje, które znacznie usprawnią proces obsługi skrzynki.
Dla chętnych
Dodatkowo, jako inspirację, polecamy artykuły na naszym blogu
Pomidory i wirtualny asystent czyli skuteczne sposoby na zarządzanie inboxem
8 grzechów głównych obsługi poczty w Sugesterze
Jak zrobić profesjonalną stopkę w mailu w 6 krokach
Zarządzaj całą swoją firmą w jednej aplikacji. Wypróbuj Sugester przez 30 dni za darmo!
Rozpocznij darmowy okres testowyPowrót
Dodaj komentarz